A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
The Effects of General and Mobile Online Shopping Skilfulness and Multichannel Self-Efficacy on Consumer Showrooming Behaviour  (2022)


Makkonen, M., Nyrhinen, J., Frank, L., & Karjaluoto, H. (2022). The Effects of General and Mobile Online Shopping Skilfulness and Multichannel Self-Efficacy on Consumer Showrooming Behaviour . In A. Pucihar, M. Kljajić Borštnar, R. Bons, A. Sheombar, G. Ongena, & D. Vidmar (Eds.), 35th Bled eConference : Digital Restructuring and Human (Re)action (pp. 479-494). University of Maribor. https://doi.org/10.18690/um.fov.4.2022.30


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMakkonen, Markus; Nyrhinen, Jussi; Frank, Lauri; Karjaluoto, Heikki

Emojulkaisu35th Bled eConference : Digital Restructuring and Human (Re)action

Emojulkaisun toimittajatPucihar, Andreja; Kljajić Borštnar, Mirjana; Bons, Roger; Sheombar, Anand; Ongena, Guido; Vidmar, Doroteja

Konferenssi:

  • Bled eConference

Konferenssin paikka ja aikaBled, Slovenia26.-29.6.2022

eISBN978-961-286-616-7

Julkaisuvuosi2022

Artikkelin sivunumerot479-494

Kirjan kokonaissivumäärä824

KustantajaUniversity of Maribor

JulkaisumaaSlovenia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.18690/um.fov.4.2022.30

Pysyvä verkko-osoitehttps://press.um.si/index.php/ump/catalog/view/691/927/2341-1

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83314


Tiivistelmä

Although showrooming behaviour is a characteristic aspect of modern omnichannel retailing, our understanding of its antecedents remains limited. In this study, we aim to address this gap in prior research by examining how showrooming behaviour is affected by three different kinds of perceived consumer capabilities: general online shopping skilfulness, mobile online shopping skilfulness, and multichannel self-efficacy. The examination is done by utilising data from 1,024 Finnish consumers, which was collected with an online survey in 2021 and is analysed with structural equation modelling (SEM). In summary, we find mobile online shopping skilfulness to have a strong positive effect on showrooming behaviour, the total effect of general online shopping skilfulness to be statistically not significant, and the effect of multichannel self-efficacy to be negative. In addition, we find several interesting gender and age differences. We conclude the paper with a detailed discussion of the findings from both theoretical and practical perspectives.


YSO-asiasanatostaminenkuluttajakäyttäytyminenmonikanavaisuusmobiilikauppaverkkokauppamyymälätitseluottamusikäsukupuolidigitaaliset taidot

Vapaat asiasanatgeneral online shopping skilfulness; mobile online shopping skilfulness; multichannel self-efficacy; showrooming behaviour; gender and age difference


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 14:15