A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Differences in teacher telling according to students' age (2022)


Hähkiöniemi, M., Lehtinen, A., Nieminen, P., & Pehkonen, S. (2022). Differences in teacher telling according to students' age. In C. Fernández, S. Llinares, Á. Gutiérrez, & N. Planas (Eds.), PME 45 : Proceedings of the 45nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Volume 2 (pp. 331-338). International Group for the Psychology of Mathematics Education. Proceedings of the PME Conference. https://web.ua.es/en/pme45/documents/proceedings-pme-45-vol2.pdf


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatHähkiöniemi, Markus; Lehtinen, Antti; Nieminen, Pasi; Pehkonen, Salla

EmojulkaisuPME 45 : Proceedings of the 45nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Volume 2

Emojulkaisun toimittajatFernández, Ceneida; Llinares, Salvador; Gutiérrez, Ángel; Planas, Núria

Konferenssi:

  • Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

Konferenssin paikka ja aikaAlicante, Spain18.-23.7.2022

eISBN978-84-1302-176-8

Lehti tai sarjaProceedings of the PME Conference

ISSN0771-100X

Julkaisuvuosi2022

Artikkelin sivunumerot331-338

Kirjan kokonaissivumäärä402

KustantajaInternational Group for the Psychology of Mathematics Education

JulkaisumaaEspanja

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://web.ua.es/en/pme45/documents/proceedings-pme-45-vol2.pdf

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83397


Tiivistelmä

Teacher telling can support but also hinder learning. In inquiry activities, telling that removes productive struggle may be problematic. In this study, different aged students experimented in a digital learning environment to build rules for a balance beam. We examined how the amount of teacher telling vary according to students’ age and the sophistication level of the rule. We collected video data from 21 pre-service teachers when each of them guided eight, 10, and 12 year old students. We found that the amount of teacher telling generally was not related to students’ age. However, when considering teacher guidance for more sophisticated rules, teacher telling was related to students’ age. Thus, the focus of the guidance is an essential factor affecting telling and teachers may have pressure for guiding students towards a high-level product.


YSO-asiasanatopetusmenetelmätluokanopettajatoppilaatikäohjaus (neuvonta ja opastus)opetusmatematiikkatutkiva oppiminen


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 11:49