A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Changes in Language Assessment Through the Lens of New Materialism (2023)


Huhta, A., & Boivin, N. (2023). Changes in Language Assessment Through the Lens of New Materialism. In J. Ennser-Kananen, & T. Saarinen (Eds.), New Materialist Explorations into Language Education (pp. 39-56). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-13847-8_3


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatHuhta, Ari; Boivin, Nettie

EmojulkaisuNew Materialist Explorations into Language Education

Emojulkaisun toimittajatEnnser-Kananen, Johanna; Saarinen, Taina

ISBN978-3-031-13846-1

eISBN978-3-031-13847-8

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä11.10.2022

Artikkelin sivunumerot39-56

Kirjan kokonaissivumäärä190

KustantajaSpringer International Publishing

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-031-13847-8_3

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83537


Tiivistelmä

In this chapter, we analyze English tests that are part of two computerised assessment systems, the Finnish Matriculation Examination and the Danish National Tests. Language assessment is a fruitful field to explore from the perspective of materiality, to better understand what materialities exist in modern language tests and how students interact with such systems. Within the assessment and test-taking space, material objects exist that are imbued with political values and force test-takers to perform in specific ways. We explore what new materialism has to offer for interpreting current trends in language assessment and to what extent these perspectives allow for new insights to emerge. We describe the changes in language assessment concerning material developments and focus on the aspects of computerization that pertain to formal tests and examinations. Computerization has increased human-computer interaction during the assessment process, as well as automated analysis and scoring of test-takers’ responses. This implies that the computerized system assumes some degree of agency.


YSO-asiasanatarviointikieli ja kieletvieraat kieletkielikokeetenglannin kieliylioppilaskirjoituksetsähköiset ylioppilaskirjoituksetmaterialismidigitalisaatio

Vapaat asiasanatuusmaterialismi


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

Alustava JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 21:53