D1 Article in a trade journal
”Miksi emme tee niin kuin pitäisi?” : draamakasvatus antaa tilaa oppijoiden kysymyksille (2022)
Lehtonen, A. (2022). ”Miksi emme tee niin kuin pitäisi?” : draamakasvatus antaa tilaa oppijoiden kysymyksille. Ympäristökasvatus, 2022. https://feesuomi.fi/lehti/miksi-emme-tee-niin-kuin-pitaisi-draamakasvatus-antaa-tilaa-oppijoiden-kysymyksille/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Lehtonen, Anna
Journal or series: Ympäristökasvatus
ISSN: 1237-6345
Publication year: 2022
Volume: 2022
Publisher: FEE Suomi
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://feesuomi.fi/lehti/miksi-emme-tee-niin-kuin-pitaisi-draamakasvatus-antaa-tilaa-oppijoiden-kysymyksille/
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Abstract
Ympäristökriisi herättää oppijoissa usein haastavia kysymyksiä, joihin kasvattajan on vaikea vastata. Ympäristökriisin käsitteleminen opetuksessa ei ole helppoa, eikä aihe välttämättä herätä oppijoiden kiinnostusta. Sen sijaan kuluttamiseen liittyvät asiat innostavat lapsia ja nuoria selvästi enemmän.
Keywords: environmental education; functional methods; social inclusion; drama education; lower comprehensive school
Contributing organizations
Related projects
- A EUROPEAN COMPETENCE FRAMEWORK FOR A LOW CARBON ECONOMY AND SUSTAINABILITY THROUGH EDUCATION
- Heikkinen, Hannu
- European Commission
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2022