D1 Artikkeli ammattilehdessä
”Miksi emme tee niin kuin pitäisi?” : draamakasvatus antaa tilaa oppijoiden kysymyksille (2022)
Lehtonen, A. (2022). ”Miksi emme tee niin kuin pitäisi?” : draamakasvatus antaa tilaa oppijoiden kysymyksille. Ympäristökasvatus, 2022. https://feesuomi.fi/lehti/miksi-emme-tee-niin-kuin-pitaisi-draamakasvatus-antaa-tilaa-oppijoiden-kysymyksille/
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lehtonen, Anna
Lehti tai sarja: Ympäristökasvatus
ISSN: 1237-6345
Julkaisuvuosi: 2022
Volyymi: 2022
Kustantaja: FEE Suomi
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
Pysyvä verkko-osoite: https://feesuomi.fi/lehti/miksi-emme-tee-niin-kuin-pitaisi-draamakasvatus-antaa-tilaa-oppijoiden-kysymyksille/
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Tiivistelmä
Ympäristökriisi herättää oppijoissa usein haastavia kysymyksiä, joihin kasvattajan on vaikea vastata. Ympäristökriisin käsitteleminen opetuksessa ei ole helppoa, eikä aihe välttämättä herätä oppijoiden kiinnostusta. Sen sijaan kuluttamiseen liittyvät asiat innostavat lapsia ja nuoria selvästi enemmän.
YSO-asiasanat: ympäristökasvatus; toiminnalliset menetelmät; osallistaminen; draamakasvatus; alakoulu
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- A EUROPEAN COMPETENCE FRAMEWORK FOR A LOW CARBON ECONOMY AND SUSTAINABILITY THROUGH EDUCATION (ECF4CLIM)
- Heikkinen, Hannu
- Euroopan komissio
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022