A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Data-driven value creation in digitalizing public service (2023)
Madhala, P., Helander, N., Raatikainen, M., Rannisto, A., Setälä, M., & Mikkonen, T. (2023). Data-driven value creation in digitalizing public service. In H. Väyrynen, N. Helander, & H. Jalonen (Eds.), Public Innovation and Digital Transformation (pp. 92-110). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003230854-6
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Madhala, Prashanth; Helander, Nina; Raatikainen, Mikko; Rannisto, Antti; Setälä, Manu; Mikkonen, Tommi
Emojulkaisu: Public Innovation and Digital Transformation
Emojulkaisun toimittajat: Väyrynen, Hannele; Helander, Nina; Jalonen, Harri
ISBN: 978-1-032-13741-4
eISBN: 978-1-003-23085-4
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 09.08.2022
Artikkelin sivunumerot: 92-110
Kirjan kokonaissivumäärä: 191
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: Abingdon
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003230854-6
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83656
Tiivistelmä
In this chapter, based on a literature review and case example, the aim is to present the factors enabling public innovations from the big data analytics perspective; a theoretical framework for data-driven value creation in public innovation is proposed, incorporating the concepts of data and data analytics and different data-driven value propositions.
The case concerns a community centre owned by City of Turku in Finland, where was identified the different big data analytics capabilities for efficient building management. The data generated in the building helps those in charge to understand building performance and make decisions on managing the building, and also to serve citizens through more efficient resource utilization. The role of the case example is to determine which big data analytics capabilities are required to achieve value creation in the public innovation process.
YSO-asiasanat: julkiset palvelut; sähköiset palvelut; arvonluonti; innovaatiot; digitalisaatio; big data; tiedonlouhinta
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 3