A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Project-Based Education Research Course Supports Exchange-students’ Research Minded Teacher Identity (2022)
Mattila, L., Huovinen, H., & Lundell, J. (2022). Project-Based Education Research Course Supports Exchange-students’ Research Minded Teacher Identity. In M. Rusek, & M. Tóthová (Eds.), PBE 2021 : Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XIX : Conference proceedings (pp. 59-68). Univerzita Karlova. Project-based education and other activating strategies in science education. https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Mattila, Leena; Huovinen, Heli; Lundell, Jan
Emojulkaisu: PBE 2021 : Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XIX : Conference proceedings
Emojulkaisun toimittajat: Rusek, Martin; Tóthová, Martina
Konferenssi:
- Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education
Konferenssin paikka ja aika: Prague, Czech Republic, 4.-5.11.2021
Lehti tai sarja: Project-based education and other activating strategies in science education
eISSN: 2695-0626
Julkaisuvuosi: 2022
Artikkelin sivunumerot: 59-68
Kirjan kokonaissivumäärä: 182
Kustantaja: Univerzita Karlova
Kustannuspaikka: Praha
Julkaisumaa: Tšekki
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83705
Tiivistelmä
Project-based education (PBE) gives possibilities for students to work together and feeling of belonging in a community even during distance learning. At the Department of Chemistry, University of Jyväskylä (JYU), a group of exchange students participated in a PBE chemistry teacher education research course online. The goal of the course was to enforce the connection between research on science teaching and acting sustainable in society. This study is based on semi-structured online group interview of the students after this PBE course. The main focus of this investigation was how positive feelings and attitude affect learning.
YSO-asiasanat: opettajankoulutus; aineenopettajat; kemia; korkeakouluopetus; vaihto-opiskelijat; projektioppiminen; verkkokurssit; ammatillinen kehitys; ammatti-identiteetti; kestävä kehitys; asenteet; positiivisuus
Vapaat asiasanat: project-Based Education; professional development; sustainable development goals; positive attitude effects
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 0