A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Project-Based Education Research Course Supports Exchange-students’ Research Minded Teacher Identity (2022)


Mattila, L., Huovinen, H., & Lundell, J. (2022). Project-Based Education Research Course Supports Exchange-students’ Research Minded Teacher Identity. In M. Rusek, & M. Tóthová (Eds.), PBE 2021 : Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XIX : Conference proceedings (pp. 59-68). Univerzita Karlova. Project-based education and other activating strategies in science education. https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMattila, Leena; Huovinen, Heli; Lundell, Jan

EmojulkaisuPBE 2021 : Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XIX : Conference proceedings

Emojulkaisun toimittajatRusek, Martin; Tóthová, Martina

Konferenssi:

  • Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education

Konferenssin paikka ja aikaPrague, Czech Republic4.-5.11.2021

Lehti tai sarjaProject-based education and other activating strategies in science education

eISSN2695-0626

Julkaisuvuosi2022

Artikkelin sivunumerot59-68

Kirjan kokonaissivumäärä182

KustantajaUniverzita Karlova

KustannuspaikkaPraha

JulkaisumaaTšekki

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83705


Tiivistelmä

Project-based education (PBE) gives possibilities for students to work together and feeling of belonging in a community even during distance learning. At the Department of Chemistry, University of Jyväskylä (JYU), a group of exchange students participated in a PBE chemistry teacher education research course online. The goal of the course was to enforce the connection between research on science teaching and acting sustainable in society. This study is based on semi-structured online group interview of the students after this PBE course. The main focus of this investigation was how positive feelings and attitude affect learning.


YSO-asiasanatopettajankoulutusaineenopettajatkemiakorkeakouluopetusvaihto-opiskelijatprojektioppiminenverkkokurssitammatillinen kehitysammatti-identiteettikestävä kehitysasenteetpositiivisuus

Vapaat asiasanatproject-Based Education; professional development; sustainable development goals; positive attitude effects


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso0


Viimeisin päivitys 2024-25-03 klo 10:20