B1 Non-refereed journal articles
Opettajien arviointimenetelmät ja arviointiosaaminen akateemisten taitojen arvioinnissa alakoulussa (2022)


Virinkoski, R. (2022). Opettajien arviointimenetelmät ja arviointiosaaminen akateemisten taitojen arvioinnissa alakoulussa. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 32(3), 11-16. https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2022/10/bulletin-3-22-11-16.pdf


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Virinkoski, Riitta

Journal or series: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin

ISSN: 2342-9046

Publication year: 2022

Publication date: 30/10/2022

Volume: 32

Issue number: 3

Pages range: 11-16

Publisher: Niilo Mäki Instituutti

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Persistent website address: https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2022/10/bulletin-3-22-11-16.pdf

Publication open access: Openly available

Publication channel open access: Partially open access channel

Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83788

Additional information: Lectio praecursoria


Abstract

KM Riitta Virinkosken erityispedagogiikan väitöskirja “Teachers’ Practices and Competence to Assess Students’ Academic Skills in Primary School” tarkastettiin Jyväskylän yliopistossa 11.3.2022. Vastaväittäjänä toimi professori Marita Mäkinen Tampereen yliopistosta, ja kustoksena oli professori Mikko Aro Jyväskylän yliopistosta.


Keywords: special needs teachers; educational evaluation; evaluation methods; lower comprehensive school pupils; learning difficulties; reading disorders; special education (teaching)


Contributing organizations


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2022


Last updated on 2023-30-08 at 09:51