B1 Non-refereed journal articles
Opettajien arviointimenetelmät ja arviointiosaaminen akateemisten taitojen arvioinnissa alakoulussa (2022)
Virinkoski, R. (2022). Opettajien arviointimenetelmät ja arviointiosaaminen akateemisten taitojen arvioinnissa alakoulussa. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 32(3), 11-16. https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2022/10/bulletin-3-22-11-16.pdf
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Virinkoski, Riitta
Journal or series: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin
ISSN: 2342-9046
Publication year: 2022
Publication date: 30/10/2022
Volume: 32
Issue number: 3
Pages range: 11-16
Publisher: Niilo Mäki Instituutti
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2022/10/bulletin-3-22-11-16.pdf
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Partially open access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83788
Additional information: Lectio praecursoria
Abstract
KM Riitta Virinkosken erityispedagogiikan väitöskirja “Teachers’ Practices and Competence to Assess Students’ Academic Skills in Primary School” tarkastettiin Jyväskylän yliopistossa 11.3.2022. Vastaväittäjänä toimi professori Marita Mäkinen Tampereen yliopistosta, ja kustoksena oli professori Mikko Aro Jyväskylän yliopistosta.
Keywords: special needs teachers; educational evaluation; evaluation methods; lower comprehensive school pupils; learning difficulties; reading disorders; special education (teaching)
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2022