B1 Non-refereed journal articles
Opettajien arviointimenetelmät ja arviointiosaaminen akateemisten taitojen arvioinnissa alakoulussa (2022)


Virinkoski, R. (2022). Opettajien arviointimenetelmät ja arviointiosaaminen akateemisten taitojen arvioinnissa alakoulussa. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 32(3), 11-16. https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2022/10/bulletin-3-22-11-16.pdf


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsVirinkoski, Riitta

Journal or seriesOppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin

ISSN2342-9046

Publication year2022

Publication date30/10/2022

Volume32

Issue number3

Pages range11-16

PublisherNiilo Mäki Instituutti

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Persistent website addresshttps://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2022/10/bulletin-3-22-11-16.pdf

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessPartially open access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83788

Additional informationLectio praecursoria


Abstract

KM Riitta Virinkosken erityispedagogiikan väitöskirja “Teachers’ Practices and Competence to Assess Students’ Academic Skills in Primary School” tarkastettiin Jyväskylän yliopistossa 11.3.2022. Vastaväittäjänä toimi professori Marita Mäkinen Tampereen yliopistosta, ja kustoksena oli professori Mikko Aro Jyväskylän yliopistosta.


Keywordsspecial needs teacherseducational evaluationevaluation methodslower comprehensive school pupilslearning difficultiesreading disordersspecial education (teaching)


Contributing organizations


Ministry reportingYes

Reporting Year2022


Last updated on 2024-22-04 at 22:22