D1 Artikkeli ammattilehdessä
Cyber warfare : the game changer in the battlespace (2022)


Lehto, M. (2022). Cyber warfare : the game changer in the battlespace. Cyberwatch Magazine, 2022(2), 21-26. https://www.cyberwatchfinland.fi/cyberwatch-finland-magazine-2-2022/


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLehto, Martti

Lehti tai sarjaCyberwatch Magazine

ISSN2490-0753

eISSN2490-0761

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä22.08.2022

Volyymi2022

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot21-26

KustantajaCyberwatch Finland Oy

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://www.cyberwatchfinland.fi/cyberwatch-finland-magazine-2-2022/

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83823


Tiivistelmä

A recent development in warfare has been the integration of Electronic Warfare (EW), Information Warfare (IW) and Cyber Warfare (CW) systems designed to generate non-kinetic effects in battle space together with the traditional use of kinetic weapons. These new capacities of armed forces create new possibilities to achieve the goals of war. These advanced and new capabilities form a whole new non-kinetic environment in which they have become a game changer in battle space. This article focuses on describing cyber warfare and the first experiences of the war in Ukraine.


YSO-asiasanatsodankäyntikybersodankäyntiinformaatiosodankäyntikyberavaruusverkkohyökkäyksetkyberturvallisuuspuolustusjärjestelmätUkrainan kriisi 2014-Venäjän hyökkäys Ukrainaan 2022

Vapaat asiasanatVenäjä; Ukraina


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022


Viimeisin päivitys 2024-26-03 klo 09:21