A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
How to Engage Customers on TikTok? (2022)


Wahid, R., Karjaluoto, H., & Taiminen, K. (2022). How to Engage Customers on TikTok?. In ICIS 2022 : Proceedings of the 43rd International Conference on Information Systems (Article 2216). Association for Information Systems. https://aisel.aisnet.org/icis2022/social/social/11/


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatWahid, Risqo; Karjaluoto, Heikki; Taiminen, Kimmo

EmojulkaisuICIS 2022 : Proceedings of the 43rd International Conference on Information Systems

Konferenssi:

  • International Conference on Information Systems

Konferenssin paikka ja aikaCopenhagen, Denmark9.-14.12.2022

eISBN978-1-958200-04-9

ISSN1026-1079

Julkaisuvuosi2022

Artikkelinumero2216

KustantajaAssociation for Information Systems

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://aisel.aisnet.org/icis2022/social/social/11/

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84045


Tiivistelmä

This research investigates the effects of marketer-generated content (i.e., emotional and rational), sounds, and influencers on digital customer engagement (i.e., likes and shares) on TikTok. Data were collected from 10 Indonesian food and beverage brands. The results confirm that emotional content generates more likes and shares than rational (i.e., informational and transactional) content. Conversely, rational (i.e., informational and transactional) posts receive more likes and shares than emotional posts. Additionally, original sounds and influencers positively influence likes and shares. This study advances social media and content marketing literature in three ways. First, this research is among the first to discuss the emerging social media of TikTok. Second, this investigation is the first to examine the audio format as an element influencing engagement. Third, this study focuses on Indonesia, a developing country that is rarely investigated in content marketing studies. Practically, our research findings can guide brands in creating engaging TikTok videos.


YSO-asiasanatdigitaalinen markkinointimarkkinointikanavatsosiaalinen mediaTikToksisältötuotantoasiakaskokemussitoutuminen (toiminta)

Vapaat asiasanatIndonesia


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 20:40