D1 Artikkeli ammattilehdessä
Liikunta – ihmelääke oppimiseen? (2022)
Haapala, E. A. (2022). Liikunta – ihmelääke oppimiseen?. Liikunta ja tiede, 59(5), 36-38.
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Haapala, Eero A.
Lehti tai sarja: Liikunta ja tiede
ISSN: 0358-7010
Julkaisuvuosi: 2022
Volyymi: 59
Lehden numero: 5
Artikkelin sivunumerot: 36-38
Kustantaja: Liikuntatieteellinen seura
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84006
Lisätietoja: Teema: Liikuntalääketiede
Tiivistelmä
Fyysisen aktiivisuuden sanotaan tehoavan lähes jokaiseen vaivaan, edistävän aivoterveyttä ja auttavan oppimaan. Liikunnallisuuden merkitys oppimisessa on kuitenkin epäselvä ja osin kiistanalainenkin.
YSO-asiasanat: oppiminen; oppimiskyky; fyysinen aktiivisuus; liikunta; koululiikunta; liikuntaharrastus; vaikutukset; oppimistulokset; opintomenestys
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022