D1 Artikkeli ammattilehdessä
Liikunta – ihmelääke oppimiseen? (2022)


Haapala, E. A. (2022). Liikunta – ihmelääke oppimiseen?. Liikunta ja tiede, 59(5), 36-38.


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatHaapala, Eero A.

Lehti tai sarjaLiikunta ja tiede

ISSN0358-7010

Julkaisuvuosi2022

Volyymi59

Lehden numero5

Artikkelin sivunumerot36-38

KustantajaLiikuntatieteellinen seura

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84006

LisätietojaTeema: Liikuntalääketiede


Tiivistelmä

Fyysisen aktiivisuuden sanotaan tehoavan lähes jokaiseen vaivaan, edistävän aivoterveyttä ja auttavan oppimaan. Liikunnallisuuden merkitys oppimisessa on kuitenkin epäselvä ja osin kiistanalainenkin.


YSO-asiasanatoppiminenoppimiskykyfyysinen aktiivisuusliikuntakoululiikuntaliikuntaharrastusvaikutuksetoppimistuloksetopintomenestys


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2022


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 14:45