A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Go Cashless! : Mobile Payment Apps Acceptance in Developing Countries : The Jordanian Context Perspective (2022)


Almajali, D., Al-Okaily, M., Al-Daoud, K., Weshah, S., & Shaikh, A. A. (2022). Go Cashless! : Mobile Payment Apps Acceptance in Developing Countries : The Jordanian Context Perspective. Sustainability, 14(20), Article 13524. https://doi.org/10.3390/su142013524


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAlmajali, Dmaithan; Al-Okaily, Manaf; Al-Daoud, Khaleel; Weshah, Sulaiman; Shaikh, Aijaz A.

Lehti tai sarjaSustainability

eISSN2071-1050

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä19.10.2022

Volyymi14

Lehden numero20

Artikkelinumero13524

KustantajaMDPI

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.3390/su142013524

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84405


Tiivistelmä

Despite the expanding global usage of mobile phones in money transactions, the adoption of mobile payment systems in Jordan remains slow. This study employed the technology acceptance model (TAM) to identify the factors with a potential impact on mobile payment systems acceptance. The impact of perceived privacy (PP) and the mediating function of perceived certainty (PC) on the behavioral intention (BI) of mobile payment systems among Jordanian ministries were examined. Data obtained from 270 respondents were analyzed using partial least-squares structural equation modeling (PLS-SEM). The empirical findings show a positive link between perceived usefulness (PU) and PC on the BI of mobile payment systems. The mediation analysis demonstrated that PC partially mediated the association of PP with the BI of mobile payment systems. The final section concluded the paper by presenting the key theoretical and practical ramifications, as well as the research’s limitations and future directions.


YSO-asiasanatmobiilimaksaminenkäyttöönottoteknologinen kehityshyväksyttävyyskehittyvät markkinat

Vapaat asiasanatdigital payment; cashless; mobile payment; mediation analysis; technology acceptance; perceived certainty; PLS-SEM; TAM


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 19:36