A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Go Cashless! : Mobile Payment Apps Acceptance in Developing Countries : The Jordanian Context Perspective (2022)
Almajali, D., Al-Okaily, M., Al-Daoud, K., Weshah, S., & Shaikh, A. A. (2022). Go Cashless! : Mobile Payment Apps Acceptance in Developing Countries : The Jordanian Context Perspective. Sustainability, 14(20), Article 13524. https://doi.org/10.3390/su142013524
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Almajali, Dmaithan; Al-Okaily, Manaf; Al-Daoud, Khaleel; Weshah, Sulaiman; Shaikh, Aijaz A.
Lehti tai sarja: Sustainability
eISSN: 2071-1050
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 19.10.2022
Volyymi: 14
Lehden numero: 20
Artikkelinumero: 13524
Kustantaja: MDPI
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.3390/su142013524
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84405
Tiivistelmä
Despite the expanding global usage of mobile phones in money transactions, the adoption of mobile payment systems in Jordan remains slow. This study employed the technology acceptance model (TAM) to identify the factors with a potential impact on mobile payment systems acceptance. The impact of perceived privacy (PP) and the mediating function of perceived certainty (PC) on the behavioral intention (BI) of mobile payment systems among Jordanian ministries were examined. Data obtained from 270 respondents were analyzed using partial least-squares structural equation modeling (PLS-SEM). The empirical findings show a positive link between perceived usefulness (PU) and PC on the BI of mobile payment systems. The mediation analysis demonstrated that PC partially mediated the association of PP with the BI of mobile payment systems. The final section concluded the paper by presenting the key theoretical and practical ramifications, as well as the research’s limitations and future directions.
YSO-asiasanat: mobiilimaksaminen; käyttöönotto; teknologinen kehitys; hyväksyttävyys; kehittyvät markkinat
Vapaat asiasanat: digital payment; cashless; mobile payment; mediation analysis; technology acceptance; perceived certainty; PLS-SEM; TAM
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022
JUFO-taso: 1