A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Distance Learning with Hands-on Exercises : Physical Device vs. Simulator (2022)
Myllymäki, M., & Hakala, I. (2022). Distance Learning with Hands-on Exercises : Physical Device vs. Simulator. In FIE 2022 : Proceedings of the IEEE Frontiers in Education Conference. IEEE. Conference proceedings : Frontiers in Education Conference. https://doi.org/10.1109/fie56618.2022.9962747
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Myllymäki, Mikko; Hakala, Ismo
Emojulkaisu: FIE 2022 : Proceedings of the IEEE Frontiers in Education Conference
Konferenssi:
- Frontiers in Education Conference
Konferenssin paikka ja aika: Uppsala, Sweden, 8.-11.10.2022
ISBN: 978-1-6654-6245-7
eISBN: 978-1-6654-6244-0
Lehti tai sarja: Conference proceedings : Frontiers in Education Conference
ISSN: 1539-4565
eISSN: 2377-634X
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 08.10.2022
Kustantaja: IEEE
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1109/fie56618.2022.9962747
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85530
Tiivistelmä
This Research to Practice Full Paper presents a comparison between a physical device and a simulator in a distance learning context. Programming embedded devices is very commonly taught using embedded hardware. One of the most used solutions is the Arduino microcontroller platform, which allows small embedded applications to be built and commanded in a programming language. However, there are some challenges in using physical devices for educational purposes. These challenges are particularly acute in distance learning or when the course needs to be scalable to a varying number of students. To address these challenges, we explored the potential of a simulator as a replacement for a physical device. We implemented the course using both the physical device and the simulator and collected student and lecturer feedback and experiences. The results showed that the physical device is somewhat more concrete and motivating, but the simulator is also very well suited for the purpose. The technical solution did not seem to have an impact on course completion or workload. There are also some advantages of using a simulator over a physical device, such as the possibility to test electronic connections without fear of breaking down the equipment.
YSO-asiasanat: ohjelmointi; sulautettu tietotekniikka; mikro-ohjaimet; etäopetus; harjoittelu; simulaatioharjoittelu; verkkokurssit
Vapaat asiasanat: training; computer aided instruction; embedded systems; costs; microcontrollers; scalability; hardware
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022
JUFO-taso: 1
- Informaatioteknologian yksikkö (Kokkolan yliopistokeskus Chydenius KYC, CHYD)
- Kokkolan yliopistokeskus Chydenius (Kokkolan yliopistokeskus Chydenius KYC, CHYD) KYC/CHYD
- Oppiminen ja koulutus (Kokkolan yliopistokeskus Chydenius KYC, CHYD)
- Teollisuuden ja elinkeinoelämän uudistuvat ratkaisut (Kokkolan yliopistokeskus Chydenius KYC, CHYD)