A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Kontrastiivinen analyysi, transfer ja toisen kielen oppiminen (2006)


Sajavaara, K. (2006). Kontrastiivinen analyysi, transfer ja toisen kielen oppiminen. In A. Kaivapalu, & K. Pruuli (Eds.), Lähivertailuja 17 (pp. 9-25). Jyväskylän yliopisto. Jyväskylä studies in humanities, 53. https://doi.org/10.5128/LV17.01


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatSajavaara, Kari

EmojulkaisuLähivertailuja 17

Emojulkaisun toimittajatKaivapalu, Annekatrin; Pruuli, Külvi

ISBN951-39-2450-5

Lehti tai sarjaJyväskylä studies in humanities

ISSN1459-4323

eISSN1459-4331

Julkaisuvuosi2006

Sarjan numero53

Artikkelin sivunumerot9-25

KustantajaJyväskylän yliopisto

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

DOIhttps://doi.org/10.5128/LV17.01

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79605


Tiivistelmä

Valtaosa vieraan kielen aikuisopiskelijoista on hyvin tietoisia siitä, että äidinkieli kummittelee tavalla tai toisella, joskus enemmän, joskus vähemmän, opittavan kielen tuottamisessa ja tuotoksissa. Aika merkillisenä voidaan siksi pitää sitä, että toisen kielen oppimista koskevassa teoreettisessa ajattelussa ja tutkimuksessa oli pitkä vaihe 1980- ja 1990-luvulla, jolloin monet tutkijat lähes kokonaan kielsivät äidinkielen ja myöhemmin omaksuttujen kielten välisen vuorovaikutuksen olemassaolon. Toisen kielen oppimisen ja kaksikielisyyden tutkimuksen varhaisvaiheissa 1940-luvulla ja 1950-luvulla uusi kieli oli nähty ikään kuin suodattuneena äidinkielen läpi.


YSO-asiasanatkielen oppiminentoinen kieliaikuisetäidinkielikielentutkimuskontrastiivinen tutkimus

Vapaat asiasanattransfer


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Alustava JUFO-tasoNot rated


Viimeisin päivitys 2023-06-02 klo 16:01