A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
How to Use Social VR in Higher Education : Case Study of the JYUXR Campus in Finland (2023)


Uskali, T., Rautiainen, M., Juntunen, M., Tallavaara, R., & Hiljanen, M. (2023). How to Use Social VR in Higher Education : Case Study of the JYUXR Campus in Finland. In S. Jones, S. Dawkins, & J. McDougall (Eds.), Understanding Virtual Reality : Challenging Perspectives for Media Literacy and Education (pp. 99-111). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780367337032-11


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatUskali, Turo; Rautiainen, Matti; Juntunen, Merja; Tallavaara, Riitta; Hiljanen, Mikko

EmojulkaisuUnderstanding Virtual Reality : Challenging Perspectives for Media Literacy and Education

Emojulkaisun toimittajatJones, Sarah; Dawkins, Steve; McDougall, Julian

ISBN978-0-367-33702-5

eISBN978-0-367-33703-2

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä24.11.2022

Artikkelin sivunumerot99-111

Kirjan kokonaissivumäärä194

KustantajaRoutledge

KustannuspaikkaAbingdon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4324/9780367337032-11

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93760


Tiivistelmä

This chapter focuses on the use of social virtual reality in higher education. The use of virtual reality (VR) environments in, particularly, teacher education is still in its early days. We argue that teacher education plays an essential role in the adoption of immersive technologies in schools and societies in general. Based on the first experiences of the University of Jyväskylä's extended reality campus JYUXR in 2020–2021, we argue that despite the many bottlenecks that still exist, social VR has particularly good potential for use in future teacher education given that it already offers affordable, workable and flexible environments for testing and pilots.


YSO-asiasanatkorkeakouluopetusopettajankoulutusopetusteknologiavirtuaalitodellisuusvirtuaalimaailmatapaustutkimus


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

Alustava JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 17:26