A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
How to Use Social VR in Higher Education : Case Study of the JYUXR Campus in Finland (2023)
Uskali, T., Rautiainen, M., Juntunen, M., Tallavaara, R., & Hiljanen, M. (2023). How to Use Social VR in Higher Education : Case Study of the JYUXR Campus in Finland. In S. Jones, S. Dawkins, & J. McDougall (Eds.), Understanding Virtual Reality : Challenging Perspectives for Media Literacy and Education (pp. 99-111). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780367337032-11
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Uskali, Turo; Rautiainen, Matti; Juntunen, Merja; Tallavaara, Riitta; Hiljanen, Mikko
Emojulkaisu: Understanding Virtual Reality : Challenging Perspectives for Media Literacy and Education
Emojulkaisun toimittajat: Jones, Sarah; Dawkins, Steve; McDougall, Julian
ISBN: 978-0-367-33702-5
eISBN: 978-0-367-33703-2
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 24.11.2022
Artikkelin sivunumerot: 99-111
Kirjan kokonaissivumäärä: 194
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: Abingdon
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9780367337032-11
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93760
Tiivistelmä
This chapter focuses on the use of social virtual reality in higher education. The use of virtual reality (VR) environments in, particularly, teacher education is still in its early days. We argue that teacher education plays an essential role in the adoption of immersive technologies in schools and societies in general. Based on the first experiences of the University of Jyväskylä's extended reality campus JYUXR in 2020–2021, we argue that despite the many bottlenecks that still exist, social VR has particularly good potential for use in future teacher education given that it already offers affordable, workable and flexible environments for testing and pilots.
YSO-asiasanat: korkeakouluopetus; opettajankoulutus; opetusteknologia; virtuaalitodellisuus; virtuaalimaailma; tapaustutkimus
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2023
Alustava JUFO-taso: 3