B1 Non-refereed journal articles
Oppiminen ja opettajuus jatkuvan oppimisen uuspedagogiikassa (2022)


Maunumäki, M., & Valkonen, L. (2022). Oppiminen ja opettajuus jatkuvan oppimisen uuspedagogiikassa. Aikuiskasvatus, 42(4), 336-342. https://doi.org/10.33336/aik.122120


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Maunumäki, Minna; Valkonen, Leena

Journal or series: Aikuiskasvatus

ISSN: 0358-6197

eISSN: 2490-0427

Publication year: 2022

Publication date: 16/12/2022

Volume: 42

Issue number: 4

Pages range: 336-342

Publisher: Kansanvalistusseura

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

DOI: https://doi.org/10.33336/aik.122120

Publication open access: Openly available

Publication channel open access: Open Access channel

Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84866

Additional information: Näkökulmia käytäntöön


Abstract

Yliopisto-opettajan on puolustettava sellaista jatkuvaa oppimista, jonka varassa on mahdollista rakentaa pedagogisiin suhteisiin perustuvaa, pitkäjänteistä, uudistavaa, tutkimusperustaista ja hitaasti sivistävää yliopistokoulutusta. Ketterä, työelämälähtöinen oppiminen ei siihen yksin riitä.


Keywords: higher education (teaching); adult education; lifelong learning; transformational learning; teacherhood; university pedagogy; education policy

Free keywords: jatkuva oppiminen; uuspedagogiikka; pedagogiset suhteet


Contributing organizations

JYU units:


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2022


Last updated on 2023-30-08 at 10:03