B1 Non-refereed journal articles
Oppiminen ja opettajuus jatkuvan oppimisen uuspedagogiikassa (2022)
Maunumäki, M., & Valkonen, L. (2022). Oppiminen ja opettajuus jatkuvan oppimisen uuspedagogiikassa. Aikuiskasvatus, 42(4), 336-342. https://doi.org/10.33336/aik.122120
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Maunumäki, Minna; Valkonen, Leena
Journal or series: Aikuiskasvatus
ISSN: 0358-6197
eISSN: 2490-0427
Publication year: 2022
Publication date: 16/12/2022
Volume: 42
Issue number: 4
Pages range: 336-342
Publisher: Kansanvalistusseura
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
DOI: https://doi.org/10.33336/aik.122120
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84866
Additional information: Näkökulmia käytäntöön
Abstract
Yliopisto-opettajan on puolustettava sellaista jatkuvaa oppimista, jonka varassa on mahdollista rakentaa pedagogisiin suhteisiin perustuvaa, pitkäjänteistä, uudistavaa, tutkimusperustaista ja hitaasti sivistävää yliopistokoulutusta. Ketterä, työelämälähtöinen oppiminen ei siihen yksin riitä.
Keywords: higher education (teaching); adult education; lifelong learning; transformational learning; teacherhood; university pedagogy; education policy
Free keywords: jatkuva oppiminen; uuspedagogiikka; pedagogiset suhteet
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2022