B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä
Oppilaiden kurinalaistamista ja kategorisointia : suomalaisten oppikoulujen rangaistuskäytänteistä (2022)
Puranen-Impola, K. (2022). Oppilaiden kurinalaistamista ja kategorisointia : suomalaisten oppikoulujen rangaistuskäytänteistä. Kasvatus ja aika, 16(4), 158-164. https://doi.org/10.33350/ka.122427
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Puranen-Impola, Karoliina
Lehti tai sarja: Kasvatus ja aika
eISSN: 1797-2299
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 21.12.2022
Volyymi: 16
Lehden numero: 4
Artikkelin sivunumerot: 158-164
Kustantaja: Suomen kouluhistoriallinen seura
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
DOI: https://doi.org/10.33350/ka.122427
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84659
Lisätietoja: Katsaukset. Lectio praecursoria
Tiivistelmä
Lectio praecursoria Suomen historian väitöskirjaan Kurinalaistamisen ja kategorisoinnin keino. Rangaistuskäytänteet seitsemässä suomalaisessa oppikoulussa 1905–1925, Jyväskylän yliopistossa 28.1.2022.
YSO-asiasanat: koululaitos; oppikoulu; koulukuri; kuritus; rangaistukset; väkivalta; opettaja-oppilassuhde; sosiaaliset normit; sukupuoliroolit; kasvatusfilosofia; kasvatushistoria; sosiaalihistoria
Vapaat asiasanat: 1900-luku; 1910-luku; 1920-luku; Suomi; rangaistuskirjat
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022