B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä
Oppilaiden kurinalaistamista ja kategorisointia : suomalaisten oppikoulujen rangaistuskäytänteistä (2022)


Puranen-Impola, K. (2022). Oppilaiden kurinalaistamista ja kategorisointia : suomalaisten oppikoulujen rangaistuskäytänteistä. Kasvatus ja aika, 16(4), 158-164. https://doi.org/10.33350/ka.122427


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatPuranen-Impola, Karoliina

Lehti tai sarjaKasvatus ja aika

eISSN1797-2299

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä21.12.2022

Volyymi16

Lehden numero4

Artikkelin sivunumerot158-164

KustantajaSuomen kouluhistoriallinen seura

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

DOIhttps://doi.org/10.33350/ka.122427

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84659

LisätietojaKatsaukset. Lectio praecursoria


Tiivistelmä

Lectio praecursoria Suomen historian väitöskirjaan Kurinalaistamisen ja kategorisoinnin keino. Rangaistuskäytänteet seitsemässä suomalaisessa oppikoulussa 1905–1925, Jyväskylän yliopistossa 28.1.2022.


YSO-asiasanatkoululaitosoppikoulukoulukurikuritusrangaistuksetväkivaltaopettaja-oppilassuhdesosiaaliset normitsukupuoliroolitkasvatusfilosofiakasvatushistoriasosiaalihistoria

Vapaat asiasanat1900-luku; 1910-luku; 1920-luku; Suomi; rangaistuskirjat


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 14:30