B1 Non-refereed journal articles
Oppilaiden kurinalaistamista ja kategorisointia : suomalaisten oppikoulujen rangaistuskäytänteistä (2022)
Puranen-Impola, K. (2022). Oppilaiden kurinalaistamista ja kategorisointia : suomalaisten oppikoulujen rangaistuskäytänteistä. Kasvatus ja aika, 16(4), 158-164. https://doi.org/10.33350/ka.122427
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Puranen-Impola, Karoliina
Journal or series: Kasvatus ja aika
eISSN: 1797-2299
Publication year: 2022
Publication date: 21/12/2022
Volume: 16
Issue number: 4
Pages range: 158-164
Publisher: Suomen kouluhistoriallinen seura
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
DOI: https://doi.org/10.33350/ka.122427
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84659
Additional information: Katsaukset. Lectio praecursoria
Abstract
Lectio praecursoria Suomen historian väitöskirjaan Kurinalaistamisen ja kategorisoinnin keino. Rangaistuskäytänteet seitsemässä suomalaisessa oppikoulussa 1905–1925, Jyväskylän yliopistossa 28.1.2022.
Keywords: school system; grammar school (8-year); school discipline; disciplining; punishments; violence (activity); teacher-pupil relationship; social norms; gender roles; philosophy of education; history of education; social history
Free keywords: 1900-luku; 1910-luku; 1920-luku; Suomi; rangaistuskirjat
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2022