B1 Non-refereed journal articles
Oppilaiden kurinalaistamista ja kategorisointia : suomalaisten oppikoulujen rangaistuskäytänteistä (2022)


Puranen-Impola, K. (2022). Oppilaiden kurinalaistamista ja kategorisointia : suomalaisten oppikoulujen rangaistuskäytänteistä. Kasvatus ja aika, 16(4), 158-164. https://doi.org/10.33350/ka.122427


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsPuranen-Impola, Karoliina

Journal or seriesKasvatus ja aika

eISSN1797-2299

Publication year2022

Publication date21/12/2022

Volume16

Issue number4

Pages range158-164

PublisherSuomen kouluhistoriallinen seura

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

DOIhttps://doi.org/10.33350/ka.122427

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84659

Additional informationKatsaukset. Lectio praecursoria


Abstract

Lectio praecursoria Suomen historian väitöskirjaan Kurinalaistamisen ja kategorisoinnin keino. Rangaistuskäytänteet seitsemässä suomalaisessa oppikoulussa 1905–1925, Jyväskylän yliopistossa 28.1.2022.


Keywordsschool systemgrammar school (8-year)school disciplinediscipliningpunishmentsviolence (activity)teacher-pupil relationshipsocial normsgender rolesphilosophy of educationhistory of educationsocial history

Free keywords1900-luku; 1910-luku; 1920-luku; Suomi; rangaistuskirjat


Contributing organizations


Ministry reportingYes

Reporting Year2022


Last updated on 2024-22-04 at 14:30