D1 Artikkeli ammattilehdessä
Hahmotusvaikeudet : vähän tunnettu oppimisen ongelma (2019)


Iisakka, R. (2019). Hahmotusvaikeudet : vähän tunnettu oppimisen ongelma. eEriKa, 2019(1), 4-8. https://journals.helsinki.fi/e-erika/article/view/102


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatIisakka, Riikka

Lehti tai sarjaeEriKa

eISSN2243-0075

Julkaisuvuosi2019

Ilmestymispäivä20.05.2019

Volyymi2019

Lehden numero1

Artikkelin sivunumerot4-8

KustantajaHelsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEA

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Pysyvä verkko-osoitehttps://journals.helsinki.fi/e-erika/article/view/102

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85145


Tiivistelmä

Haastattelimme Marju Moilasen kanssa kymmentä nuorta aikuista (26-36-vuotiaita) heidän koulutuspoluistaan pro gradu -tutkielmassamme, jonka teimme yhteistyössä Niilo Mäki Instituutin Hahmottamisen kuntoutus -hankkeen (HAHKU1) kanssa. Kaikilla haastatelluilla oli hahmotusvaikeuksia, ja tutkimuksen tavoitteena oli kuvata heidän koulunkäyntinsä kannalta merkityksellisiä asioita koulutuspolun eri vaiheissa. Tutkimusaineisto kerättiin elämäkerrallista haastattelutekniikkaa mukailevalla tyylillä keväällä 2017. Haastattelut analysoitiin hyödyntämällä laadullista sisällönanalyysiä. Tässä kirjoituksessa kuvataan tutkimuksen päätulokset, jotka liittyivät toisaalta koulutuspoluilla koettuihin vaikeuksiin ja toisaalta saatuun tukeen.


YSO-asiasanatoppimisvaikeudethahmottaminenkoulunkäyntitukeminenerityiskasvatus


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä


Viimeisin päivitys 2024-11-05 klo 21:07