A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Can TikTok Sound Enhance Tourism SMEs’ Engagement? (2023)


Wahid, R., Karjaluoto, H., Ukpabi, D., & Taiminen, K. (2023). Can TikTok Sound Enhance Tourism SMEs’ Engagement?. In B. Ferrer-Rosell, D. Massimo, & K. Berezina (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2023 : Proceedings of the ENTER 2023 eTourism Conference, January 18-20, 2023 (pp. 142-147). Springer. Springer Proceedings in Business and Economics. https://doi.org/10.1007/978-3-031-25752-0_15


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatWahid, Risqo; Karjaluoto, Heikki; Ukpabi, Dandison; Taiminen, Kimmo

EmojulkaisuInformation and Communication Technologies in Tourism 2023 : Proceedings of the ENTER 2023 eTourism Conference, January 18-20, 2023

Emojulkaisun toimittajatFerrer-Rosell, Berta; Massimo, David; Berezina, Katerina

Konferenssi:

  • e-Tourism Conference

Konferenssin paikka ja aikaJohannesburg, South Africa18.-20.1.2023

ISBN978-3-031-25751-3

eISBN978-3-031-25752-0

Lehti tai sarjaSpringer Proceedings in Business and Economics

ISSN2198-7246

eISSN2198-7254

Julkaisuvuosi2023

Artikkelin sivunumerot142-147

Kirjan kokonaissivumäärä368

KustantajaSpringer

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-031-25752-0_15

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85172


Tiivistelmä

This study explores the role of sound and its interaction with marketergenerated content (MGC) (i.e., emotional, informational, transactional) in influencing customer engagement (CE) (i.e., views and shares) in the context of tourism SMEs and TikTok. Content analysis was conducted to analyze data from 7 travel guide services in Indonesia. The final dataset comprised 660 TikTok videos, 4,092,289 views, and 10,920 shares. The results confirm that cover sound has no direct effect either on views or shares. Also, cover sound has no interaction effects with any MGC in impacting CE (i.e., views and shares). Individually, the MGC of emotional content has significant and positive effects on views, while informational and transactional posts have no significant effects on views. Further, transactional social media posts have significant and positive effects on shares, while informational and emotional posts have no significant effects on shares. Theoretically, this study expands content marketing and tourism CE literature by investigating factors driving CE in the context of tourism SMEs and TikTok. Practically, findings from this research can assist tourism SMEs in optimizing their content marketing strategies on TikTok.


YSO-asiasanatmatkailumatkailuyrityksetmarkkinointiviestintäsosiaalinen mediaTikTokasiakaskokemussitoutuminen (toiminta)

Vapaat asiasanattourism SMEs; TikTok; content marketing; customer engagement; social media


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

Alustava JUFO-taso0


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 19:36