A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Can TikTok Sound Enhance Tourism SMEs’ Engagement? (2023)
Wahid, R., Karjaluoto, H., Ukpabi, D., & Taiminen, K. (2023). Can TikTok Sound Enhance Tourism SMEs’ Engagement?. In B. Ferrer-Rosell, D. Massimo, & K. Berezina (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2023 : Proceedings of the ENTER 2023 eTourism Conference, January 18-20, 2023 (pp. 142-147). Springer. Springer Proceedings in Business and Economics. https://doi.org/10.1007/978-3-031-25752-0_15
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Wahid, Risqo; Karjaluoto, Heikki; Ukpabi, Dandison; Taiminen, Kimmo
Emojulkaisu: Information and Communication Technologies in Tourism 2023 : Proceedings of the ENTER 2023 eTourism Conference, January 18-20, 2023
Emojulkaisun toimittajat: Ferrer-Rosell, Berta; Massimo, David; Berezina, Katerina
Konferenssi:
- e-Tourism Conference
Konferenssin paikka ja aika: Johannesburg, South Africa, 18.-20.1.2023
ISBN: 978-3-031-25751-3
eISBN: 978-3-031-25752-0
Lehti tai sarja: Springer Proceedings in Business and Economics
ISSN: 2198-7246
eISSN: 2198-7254
Julkaisuvuosi: 2023
Artikkelin sivunumerot: 142-147
Kirjan kokonaissivumäärä: 368
Kustantaja: Springer
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-25752-0_15
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85172
Tiivistelmä
This study explores the role of sound and its interaction with marketergenerated content (MGC) (i.e., emotional, informational, transactional) in influencing customer engagement (CE) (i.e., views and shares) in the context of tourism SMEs and TikTok. Content analysis was conducted to analyze data from 7 travel guide services in Indonesia. The final dataset comprised 660 TikTok videos, 4,092,289 views, and 10,920 shares. The results confirm that cover sound has no direct effect either on views or shares. Also, cover sound has no interaction effects with any MGC in impacting CE (i.e., views and shares). Individually, the MGC of emotional content has significant and positive effects on views, while informational and transactional posts have no significant effects on views. Further, transactional social media posts have significant and positive effects on shares, while informational and emotional posts have no significant effects on shares. Theoretically, this study expands content marketing and tourism CE literature by investigating factors driving CE in the context of tourism SMEs and TikTok. Practically, findings from this research can assist tourism SMEs in optimizing their content marketing strategies on TikTok.
YSO-asiasanat: matkailu; matkailuyritykset; markkinointiviestintä; sosiaalinen media; TikTok; asiakaskokemus; sitoutuminen (toiminta)
Vapaat asiasanat: tourism SMEs; TikTok; content marketing; customer engagement; social media
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2023
Alustava JUFO-taso: 0