A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Towards sustainable servicescape : tourists’ perspectives of accommodation service attributes (2023)


Väisänen, H.-M., Uusitalo, O., & Ryynänen, T. (2023). Towards sustainable servicescape : tourists’ perspectives of accommodation service attributes. International Journal of Hospitality Management, 110, Article 103449. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2023.103449


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatVäisänen, Hanna-Maija; Uusitalo, Outi; Ryynänen, Toni

Lehti tai sarjaInternational Journal of Hospitality Management

ISSN0278-4319

eISSN1873-4693

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä25.02.2023

Volyymi110

Artikkelinumero103449

KustantajaElsevier BV

JulkaisumaaAlankomaat

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.ijhm.2023.103449

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85925


Tiivistelmä

The study uses content analysis to identify the sustainable attributes in 678 accommodation reviews from Finnish and Russian tourists published on the Tripadvisor website and examines the sustainability perceptions of these tourist groups. The servicescape framework was applied to the structuring of the attributes indicating sustainability in accommodation services. The sustainable attributes highlighted in the reviews were more frequently in the physical rather than in the social servicescape factor. The tourists also reported environmental sustainability attributes more often than those related to social, cultural and economic sustainability. Overall, the sustainable attributes were perceived positively. By analysing positive and negative tourists’ perceptions in a sustainability context, this research provides insights drawn from tourists’ perspectives to support the development of appealing and sustainable tourism accommodation products. The study also proposes a servicescape framework for managing environmental, social, cultural and economic sustainability in accommodation services.


YSO-asiasanatmatkailumatkailupalvelutmajoitusmajoitustoimintakestävä matkailuekologinen kestävyyssosiaalinen kestävyyskulttuurinen kestävyystaloudellinen kestävyysmatkailijatkäsityksetarvostelut

Vapaat asiasanatsustainable servicescape; tourist accommodation; perception; Tripadvisor; content analysis


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

Alustava JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 18:16