A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Towards sustainable servicescape : tourists’ perspectives of accommodation service attributes (2023)
Väisänen, H.-M., Uusitalo, O., & Ryynänen, T. (2023). Towards sustainable servicescape : tourists’ perspectives of accommodation service attributes. International Journal of Hospitality Management, 110, Article 103449. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2023.103449
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Väisänen, Hanna-Maija; Uusitalo, Outi; Ryynänen, Toni
Lehti tai sarja: International Journal of Hospitality Management
ISSN: 0278-4319
eISSN: 1873-4693
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 25.02.2023
Volyymi: 110
Artikkelinumero: 103449
Kustantaja: Elsevier BV
Julkaisumaa: Alankomaat
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2023.103449
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85925
Tiivistelmä
The study uses content analysis to identify the sustainable attributes in 678 accommodation reviews from Finnish and Russian tourists published on the Tripadvisor website and examines the sustainability perceptions of these tourist groups. The servicescape framework was applied to the structuring of the attributes indicating sustainability in accommodation services. The sustainable attributes highlighted in the reviews were more frequently in the physical rather than in the social servicescape factor. The tourists also reported environmental sustainability attributes more often than those related to social, cultural and economic sustainability. Overall, the sustainable attributes were perceived positively. By analysing positive and negative tourists’ perceptions in a sustainability context, this research provides insights drawn from tourists’ perspectives to support the development of appealing and sustainable tourism accommodation products. The study also proposes a servicescape framework for managing environmental, social, cultural and economic sustainability in accommodation services.
YSO-asiasanat: matkailu; matkailupalvelut; majoitus; majoitustoiminta; kestävä matkailu; ekologinen kestävyys; sosiaalinen kestävyys; kulttuurinen kestävyys; taloudellinen kestävyys; matkailijat; käsitykset; arvostelut
Vapaat asiasanat: sustainable servicescape; tourist accommodation; perception; Tripadvisor; content analysis
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2023
Alustava JUFO-taso: 2