A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Seeing English through signing eyes : Finnish sign language user's views on learning English (2009)
Kelly, R. (2009). Seeing English through signing eyes : Finnish sign language user's views on learning English. In J. Kalliokoski, T. Nikko, S. Pyhäniemi, & S. Shore (Eds.), Puheen ja kirjoituksen moninaisuus = Variationsrikedom i tal och skrift = The diversity of speech and writing (pp. 81-96). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 67. https://journal.fi/afinlavk/article/view/60008
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kelly, Riitta
Emojulkaisu: Puheen ja kirjoituksen moninaisuus = Variationsrikedom i tal och skrift = The diversity of speech and writing
Emojulkaisun toimittajat: Kalliokoski, Jyrki; Nikko, Tuija; Pyhäniemi, Saija; Shore, Susanna
ISBN: 978-951-9388-55-7
Lehti tai sarja: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja
ISSN: 0781-0318
Julkaisuvuosi: 2009
Sarjan numero: 67
Artikkelin sivunumerot: 81-96
Kirjan kokonaissivumäärä: 227
Kustantaja: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
Kustannuspaikka: Jyväskylä
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
Pysyvä verkko-osoite: https://journal.fi/afinlavk/article/view/60008
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Viivästetysti avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85918
Tiivistelmä
This article discusses learner beliefs of Finnish Sign Language users as learners of English. For Finnish Sign Language users, the language learning situation is a complex one: Finnish Sign Language is a visual language but English has to be learned mostly in a written modality and with the help of Finnish. This qualitative study focuses on Finnish university students' beliefs about themselves as learners of English. The beliefs are elicited from the students' self-portraits as learners and their mind maps about the most important factors in learning English. The self-portraits provide four different points of view on learning English. The findings are compared with the results of a previous study concerning Finnish students' learner beliefs.
YSO-asiasanat: kielen oppiminen; englannin kieli; viittomakieliset; suomalainen viittomakieli; oppimiskokemukset; oppimiskäsitykset
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä