A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Seeing English through signing eyes : Finnish sign language user's views on learning English (2009)


Kelly, R. (2009). Seeing English through signing eyes : Finnish sign language user's views on learning English. In J. Kalliokoski, T. Nikko, S. Pyhäniemi, & S. Shore (Eds.), Puheen ja kirjoituksen moninaisuus = Variationsrikedom i tal och skrift = The diversity of speech and writing (pp. 81-96). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 67. https://journal.fi/afinlavk/article/view/60008


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKelly, Riitta

EmojulkaisuPuheen ja kirjoituksen moninaisuus = Variationsrikedom i tal och skrift = The diversity of speech and writing

Emojulkaisun toimittajatKalliokoski, Jyrki; Nikko, Tuija; Pyhäniemi, Saija; Shore, Susanna

ISBN978-951-9388-55-7

Lehti tai sarjaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja

ISSN0781-0318

Julkaisuvuosi2009

Sarjan numero67

Artikkelin sivunumerot81-96

Kirjan kokonaissivumäärä227

KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Pysyvä verkko-osoitehttps://journal.fi/afinlavk/article/view/60008

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusViivästetysti avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85918


Tiivistelmä

This article discusses learner beliefs of Finnish Sign Language users as learners of English. For Finnish Sign Language users, the language learning situation is a complex one: Finnish Sign Language is a visual language but English has to be learned mostly in a written modality and with the help of Finnish. This qualitative study focuses on Finnish university students' beliefs about themselves as learners of English. The beliefs are elicited from the students' self-portraits as learners and their mind maps about the most important factors in learning English. The self-portraits provide four different points of view on learning English. The findings are compared with the results of a previous study concerning Finnish students' learner beliefs.


YSO-asiasanatkielen oppiminenenglannin kieliviittomakielisetsuomalainen viittomakielioppimiskokemuksetoppimiskäsitykset


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä


Viimeisin päivitys 2023-09-03 klo 09:26