A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Beyond error correction in EFL writing in a Finnish upper secondary classroom : a practical approach (2023)


Pollari, P., & Leontjev, D. (2023). Beyond error correction in EFL writing in a Finnish upper secondary classroom : a practical approach. In T. Mäkipää, R. Hilden, & A. Huhta (Eds.), Kielenoppimista tukeva arviointi (pp. 60-80). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 15. https://doi.org/10.30660/afinla.124998


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatPollari, Pirjo; Leontjev, Dmitri

EmojulkaisuKielenoppimista tukeva arviointi

Emojulkaisun toimittajatMäkipää, Toni; Hilden, Raili; Huhta, Ari

eISBN978-951-9388-75-5

Lehti tai sarjaAFinLA-teema

eISSN2814-6298

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä17.04.2023

Sarjan numero15

Artikkelin sivunumerot60-80

Kirjan kokonaissivumäärä201

KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.30660/afinla.124998

Pysyvä verkko-osoitehttps://journal.fi/afinla/issue/view/9173

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86558


Tiivistelmä

In Finland, teachers have considerable autonomy over their assessment practices. Recent studies suggest that FL/L2 teachers, particularly at the upper secondary school, primarily focus on summative assessment rather than on formative assessment and feedback, which is in contrast with the latest Finnish National Core Curricula. Furthermore, while appreciating teacher feedback, learners do not perceive it as an integral part of assessment. In this paper, we propose formative classroom practices to support the learning process and go beyond error correction in FL/L2 writing. These practices are grounded on our earlier research, and they focus mainly on two themes: fostering learner choice in feedback and error correction methodology and supporting peer feedback with the help of a checklist based on the Matriculation Examination rating scale. Drawing from students’ comments and texts, we will explore learner experiences with these assessment practices and the changes they may bring to the classroom.


YSO-asiasanatkieltenopetustoinen kielivieraat kieletenglannin kielikielen oppiminenkirjoittaminenoppilasarviointipalauteoppimisprosessilukio

Vapaat asiasanatformatiivinen arviointi


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

Alustava JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-25-03 klo 10:47