A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Beyond error correction in EFL writing in a Finnish upper secondary classroom : a practical approach (2023)
Pollari, P., & Leontjev, D. (2023). Beyond error correction in EFL writing in a Finnish upper secondary classroom : a practical approach. In T. Mäkipää, R. Hilden, & A. Huhta (Eds.), Kielenoppimista tukeva arviointi (pp. 60-80). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 15. https://doi.org/10.30660/afinla.124998
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Pollari, Pirjo; Leontjev, Dmitri
Emojulkaisu: Kielenoppimista tukeva arviointi
Emojulkaisun toimittajat: Mäkipää, Toni; Hilden, Raili; Huhta, Ari
eISBN: 978-951-9388-75-5
Lehti tai sarja: AFinLA-teema
eISSN: 2814-6298
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 17.04.2023
Sarjan numero: 15
Artikkelin sivunumerot: 60-80
Kirjan kokonaissivumäärä: 201
Kustantaja: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
Kustannuspaikka: Jyväskylä
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.30660/afinla.124998
Pysyvä verkko-osoite: https://journal.fi/afinla/issue/view/9173
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86558
Tiivistelmä
In Finland, teachers have considerable autonomy over their assessment practices. Recent studies suggest that FL/L2 teachers, particularly at the upper secondary school, primarily focus on summative assessment rather than on formative assessment and feedback, which is in contrast with the latest Finnish National Core Curricula. Furthermore, while appreciating teacher feedback, learners do not perceive it as an integral part of assessment. In this paper, we propose formative classroom practices to support the learning process and go beyond error correction in FL/L2 writing. These practices are grounded on our earlier research, and they focus mainly on two themes: fostering learner choice in feedback and error correction methodology and supporting peer feedback with the help of a checklist based on the Matriculation Examination rating scale. Drawing from students’ comments and texts, we will explore learner experiences with these assessment practices and the changes they may bring to the classroom.
YSO-asiasanat: kieltenopetus; toinen kieli; vieraat kielet; englannin kieli; kielen oppiminen; kirjoittaminen; oppilasarviointi; palaute; oppimisprosessi; lukio
Vapaat asiasanat: formatiivinen arviointi
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2023
Alustava JUFO-taso: 1
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: