B1 Non-refereed journal articles
Vertaisryhmämentorointi uusien opettajien tukena (2023)
Pennanen, M. (2023). Vertaisryhmämentorointi uusien opettajien tukena. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 33(1), 4-11. https://bulletin.nmi.fi/2023/04/17/vertaisryhmamentorointi-uusien-opettajien-tukena/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Pennanen, Matti
Journal or series: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin
ISSN: 2342-9046
Publication year: 2023
Publication date: 17/04/2023
Volume: 33
Issue number: 1
Pages range: 4-11
Publisher: Niilo Mäki Instituutti
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://bulletin.nmi.fi/2023/04/17/vertaisryhmamentorointi-uusien-opettajien-tukena/
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Partially open access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86624
Additional information: Lectio praecursoria
Abstract
Matti Pennanen KM Matti Pennasen kasvatustieteen väitöskirja “Practice Architectures of Peer-Group Mentoring in New Teachers’ Professional Development” tarkastettiin 14.1.2023 Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnassa. Vastaväittäjänä toimi professori Laura Hirsto Itä-Suomen yliopistosta ja kustoksena professori Hannu L. T. Heikkinen Koulutuksen tutkimuslaitoksesta (KTL).
Keywords: teachers; professional development; familiarisation; mentoring; learning; peer learning; peer groups
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
VIRTA submission year: 2023