B1 Non-refereed journal articles
Vertaisryhmämentorointi uusien opettajien tukena (2023)


Pennanen, M. (2023). Vertaisryhmämentorointi uusien opettajien tukena. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 33(1), 4-11. https://bulletin.nmi.fi/2023/04/17/vertaisryhmamentorointi-uusien-opettajien-tukena/


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Pennanen, Matti

Journal or series: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin

ISSN: 2342-9046

Publication year: 2023

Publication date: 17/04/2023

Volume: 33

Issue number: 1

Pages range: 4-11

Publisher: Niilo Mäki Instituutti

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Persistent website address: https://bulletin.nmi.fi/2023/04/17/vertaisryhmamentorointi-uusien-opettajien-tukena/

Publication open access: Openly available

Publication channel open access: Partially open access channel

Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86624

Additional information: Lectio praecursoria


Abstract

Matti Pennanen KM Matti Pennasen kasvatustieteen väitöskirja “Practice Architectures of Peer-Group Mentoring in New Teachers’ Professional Development” tarkastettiin 14.1.2023 Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnassa. Vastaväittäjänä toimi professori Laura Hirsto Itä-Suomen yliopistosta ja kustoksena professori Hannu L. T. Heikkinen Koulutuksen tutkimuslaitoksesta (KTL).


Keywords: teachers; professional development; familiarisation; mentoring; learning; peer learning; peer groups


Contributing organizations


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2023


Last updated on 2023-30-08 at 08:49