A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Elementary school teachers' experiences of implementing the Teacher Classroom Management Method : Case study in Finland (2023)
Maunula, M., Granlund, K., & Harju-Luukkainen, H. (2023). Elementary school teachers' experiences of implementing the Teacher Classroom Management Method : Case study in Finland. International Journal on Studies in Education, 5(3), 332-347. https://doi.org/10.46328/ijonse.144
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Maunula, Minna; Granlund, Kati; Harju-Luukkainen, Heidi
Lehti tai sarja: International Journal on Studies in Education
eISSN: 2690-7909
Julkaisuvuosi: 2023
Volyymi: 5
Lehden numero: 3
Artikkelin sivunumerot: 332-347
Kustantaja: International Society for Technology Education and Science
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.46328/ijonse.144
Pysyvä verkko-osoite: https://ijonse.net/index.php/ijonse/article/view/144
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86596
Tiivistelmä
The diversity of pupils and their different difficulties challenge teachers' skills and methods in teaching. Some behavioral challenges require rapid intervention and a multidisciplinary and interdisciplinary approach from the teachers. An internationally recognized tool, TCM (Teacher Classroom Management), aims to support pupils' socio-emotional development, improve teacher-pupil interaction, and strengthen school-home cooperation. This pilot study examines teachers' experiences of TCM in Finnish primary school context. The study is qualitative, and the data (N=16) was collected through focus group interviews. According to the results, the teacher's strengthened group management skills were positively reflected in the classroom. Teachers´ positive communication with the class strengthened interaction and made it easier to deal with difficult issues. However, implementing TCM in the school community requires ongoing support. Collegial experiences and renewed group management skills strengthened the teachers' own experience of coping at work. The TCM method provided appropriate group management tools.
YSO-asiasanat: alakoulu; luokanopettajat; luokkatyöskentely; luokkayhteisö; ongelmakäyttäytyminen; opettaja-oppilassuhde; ilmapiiri
Vapaat asiasanat: elementary school; Teacher Classroom Management Method; behavioral response; pupil; teacher; Sustainable well-being
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Itlan ja Alueellisen oppimisverkoston TCM-pilotin interventiotutkimus
- Maunula, Minna
- Tiina ja Antti Herlinin säätiö
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2023
Alustava JUFO-taso: 1