D1 Article in a trade journal
Virhe ei ole kirosana, vai onko? : opettajien käsityksiä virheestä (2023)


Ahola, S., & Tossavainen, H. (2023). Virhe ei ole kirosana, vai onko? : opettajien käsityksiä virheestä. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14(3). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2023/virhe-ei-ole-kirosana-vai-onko-opettajien-kasityksia-virheesta


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsAhola, Sari; Tossavainen, Henna

Journal or seriesKieli, koulutus ja yhteiskunta

eISSN1799-0181

Publication year2023

Volume14

Issue number3

PublisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto

Place of PublicationJyväskylä

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Persistent website addresshttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2023/virhe-ei-ole-kirosana-vai-onko-opettajien-kasityksia-virheesta

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86932


Abstract

Meistä monet ehkä muistavat, miten opettaja oli merkinnyt virheet punakynällä kirjoitelmiin ja koepapereihin. Virheiden määrä tavallisesti vaikutti siihen, minkä arvosanan tai pistemäärän suorituksesta sai. Kirjoittamisen ja puhumisen taidoissa virheet ovat tänä päivänäkin usein ratkaisevassa asemassa määriteltäessä oppijan taitoa, vaikka virheisiin keskittymisen sijaan on pyritty siirtämään huomio osaamisen tunnistamiseen. Puhumme arvioinnin ja opetuksen yhteydessä virheistä ja puutteista, mutta mikä virhe oikeastaan on?


KeywordserrorsFinnish as a second languageteachersoral language skillswriting


Contributing organizations


Ministry reportingYes

Reporting Year2023


Last updated on 2024-03-04 at 18:46