D1 Article in a trade journal
Virhe ei ole kirosana, vai onko? : opettajien käsityksiä virheestä (2023)
Ahola, S., & Tossavainen, H. (2023). Virhe ei ole kirosana, vai onko? : opettajien käsityksiä virheestä. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14(3). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2023/virhe-ei-ole-kirosana-vai-onko-opettajien-kasityksia-virheesta
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Ahola, Sari; Tossavainen, Henna
Journal or series: Kieli, koulutus ja yhteiskunta
eISSN: 1799-0181
Publication year: 2023
Volume: 14
Issue number: 3
Publisher: Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
Place of Publication: Jyväskylä
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2023/virhe-ei-ole-kirosana-vai-onko-opettajien-kasityksia-virheesta
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86932
Abstract
Meistä monet ehkä muistavat, miten opettaja oli merkinnyt virheet punakynällä kirjoitelmiin ja koepapereihin. Virheiden määrä tavallisesti vaikutti siihen, minkä arvosanan tai pistemäärän suorituksesta sai. Kirjoittamisen ja puhumisen taidoissa virheet ovat tänä päivänäkin usein ratkaisevassa asemassa määriteltäessä oppijan taitoa, vaikka virheisiin keskittymisen sijaan on pyritty siirtämään huomio osaamisen tunnistamiseen. Puhumme arvioinnin ja opetuksen yhteydessä virheistä ja puutteista, mutta mikä virhe oikeastaan on?
Keywords: errors; Finnish as a second language; teachers; oral language skills; writing
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2023