A3 Book section, Chapters in research books
Hyvinvoinnin asema maahanmuuttajien lukutaitokoulutuksen opetussuunnitelmissa (2023)
Tammelin-Laine, T. (2023). Hyvinvoinnin asema maahanmuuttajien lukutaitokoulutuksen opetussuunnitelmissa. In J. Paananen, C. Lindholm, M. Lindeman, & M. Luodonpää-Manni (Eds.), Kieli, hyvinvointi ja haavoittuvuus : kohti kielellistä osallisuutta (pp. 99-119). Gaudeamus.
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Tammelin-Laine, Taina
Parent publication: Kieli, hyvinvointi ja haavoittuvuus : kohti kielellistä osallisuutta
Parent publication editors: Paananen, Jenny; Lindholm, Camilla; Lindeman, Meri; Luodonpää-Manni, Milla
ISBN: 978-952-345-216-9
eISBN: 978-952-345-833-8
Publication year: 2023
Publication date: 03/05/2023
Pages range: 99-119
Number of pages in the book: 288
Publisher: Gaudeamus
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Publication open access: Not open
Publication channel open access:
Abstract
Tämä tutkimus keskittyy lukutaitokoulutuksissa opiskelevien maahanmuuttaja-aikuisten hyvinvoinnin, kotoutumisen tai integraation, osallisuuden ja osallistumisen huomioimiseen koulutuksia ohjaavissa asiakirjoissa.
Keywords: immigrants; literacy; language teaching; curricula; integration of migrants; migrant integration; involvement (participation); participation; well-being
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2023
Preliminary JUFO rating: 2