D1 Article in a trade journal
Lukupesä-työskentelyllä yhteisopettajuuteen : opettajat ja opettajaopiskelijat pelillistämisen ja taidelähtöisen työskentelyn parissa (2023)


Kauppinen, M. (2023). Lukupesä-työskentelyllä yhteisopettajuuteen : opettajat ja opettajaopiskelijat pelillistämisen ja taidelähtöisen työskentelyn parissa. Kielikukko, 42(2), 6-9. https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2023/06/Kielikukko_2_2023_www.pdf


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsKauppinen, Merja

Journal or seriesKielikukko

ISSN0780-0940

Publication year2023

Volume42

Issue number2

Pages range6-9

PublisherFinra ry

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Persistent website addresshttps://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2023/06/Kielikukko_2_2023_www.pdf

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessDelayed open access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87498

Additional informationArtikkeli avautuu kustantajan sivuilla 12 kk ilmestymisen jälkeen.


Abstract

Kuvaan artikkelissa Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitoksen lukupesiä, joita on suunniteltu ja toteutettu moniammatillisesti luokanopettajien, eri kieliaineiden opettajien ja opettajaopiskelijoiden kesken. Lukuvuoden 2021-2022 lukupesien teemana Jyväskylässä oli pelillistäminen, lukuvuoden 2022-2023 teemana taidelähtöinen oppiminen. Käytännössä teemat limittyivät, ja saimme toteutetuksi ala- ja yläkoulun tarpeisiin Lukupesä-sovelluksia, joissa taiteen eri muodot yhdistyivät peliympäristöihin.


Keywordsreadingreading as recreationlearning environmentlearningarts-based methodseducational gamesteacher trainingco-teaching

Free keywordsLukupesä-toiminta


Contributing organizations


Related projects


Ministry reportingYes

VIRTA submission year2023


Last updated on 2024-12-10 at 16:45