D1 Article in a trade journal
Lukupesä-työskentelyllä yhteisopettajuuteen : opettajat ja opettajaopiskelijat pelillistämisen ja taidelähtöisen työskentelyn parissa (2023)
Kauppinen, M. (2023). Lukupesä-työskentelyllä yhteisopettajuuteen : opettajat ja opettajaopiskelijat pelillistämisen ja taidelähtöisen työskentelyn parissa. Kielikukko, 42(2), 6-9. https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2023/06/Kielikukko_2_2023_www.pdf
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Kauppinen, Merja
Journal or series: Kielikukko
ISSN: 0780-0940
Publication year: 2023
Volume: 42
Issue number: 2
Pages range: 6-9
Publisher: Finra ry
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2023/06/Kielikukko_2_2023_www.pdf
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Delayed open access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87498
Additional information: Artikkeli avautuu kustantajan sivuilla 12 kk ilmestymisen jälkeen.
Abstract
Kuvaan artikkelissa Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitoksen lukupesiä, joita on suunniteltu ja toteutettu moniammatillisesti luokanopettajien, eri kieliaineiden opettajien ja opettajaopiskelijoiden kesken. Lukuvuoden 2021-2022 lukupesien teemana Jyväskylässä oli pelillistäminen, lukuvuoden 2022-2023 teemana taidelähtöinen oppiminen. Käytännössä teemat limittyivät, ja saimme toteutetuksi ala- ja yläkoulun tarpeisiin Lukupesä-sovelluksia, joissa taiteen eri muodot yhdistyivät peliympäristöihin.
Keywords: reading; reading as recreation; learning environment; learning; arts-based methods; educational games; teacher training; co-teaching
Free keywords: Lukupesä-toiminta
Contributing organizations
Related projects
- Stories from media and via media - @TARU model in use
- Kauppinen, Merja
- The Media Industry Research Foundation of Finland
Ministry reporting: Yes
VIRTA submission year: 2023