B1 Non-refereed journal articles
Ekspansiivinen oppiminen kohtaa kestävyysosaamisen (2023)
Mykrä, N., Lehtonen, A., Nokkala, T., & Heikkinen, H. L. T. (2023). Ekspansiivinen oppiminen kohtaa kestävyysosaamisen. Kasvatus, 54(3), 271-276. https://doi.org/10.33348/kvt.131358
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Mykrä, Niina; Lehtonen, Anna; Nokkala, Terhi; Heikkinen, Hannu L. T.
Journal or series: Kasvatus
ISSN: 0022-927X
eISSN: 2737-0658
Publication year: 2023
Publication date: 30/06/2023
Volume: 54
Issue number: 3
Pages range: 271-276
Publisher: Suomen kasvatustieteellinen seura
Publication country: Finland
Publication language: English
DOI: https://doi.org/10.33348/kvt.131358
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Delayed open access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/97585
Additional information: Lyhyempiä kirjoituksia
Abstract
Tämän kirjoituksen tavoitteena on tuoda kestävyysosaamiseen uusi näkökulma. Päätarkoituksena on asettaa kestävyysosaaminen ja ekspansiivisen oppimisen teoria vuoropuheluun, vaikka näitä lähestymistapoja voidan pitää lähtokohdiltaan yhteensopimattomina. Kirjoituksessa tunnustellaan mahdollisuutta kehittää kestävyysosaamista ekspansiivisen oppimisen teoriaperinnettä noudattaen. Kestävyysosaamisen soveltaminen käytäntöön ja muutosprosessin tutkiminen on oleellista.
Keywords: educational science; activity theory; ecological sustainability; sustainable development; know-how
Free keywords: ekspansiivinen oppiminen; kestävyyskasvatus
Contributing organizations
Related projects
- A EUROPEAN COMPETENCE FRAMEWORK FOR A LOW CARBON ECONOMY AND SUSTAINABILITY THROUGH EDUCATION
- Heikkinen, Hannu
- European Commission
Ministry reporting: Yes
VIRTA submission year: 2023