A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Digital corporate communication and visual communication (2023)
Valentini, C., & Murtarelli, G. (2023). Digital corporate communication and visual communication. In V. Luoma-aho, & M. Badham (Eds.), Handbook on Digital Corporate Communication (pp. 326-342). Edward Elgar. https://doi.org/10.4337/9781802201963.00034
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Valentini, Chiara; Murtarelli, Grazia
Emojulkaisu: Handbook on Digital Corporate Communication
Emojulkaisun toimittajat: Luoma-aho, Vilma; Badham, Mark
ISBN: 978-1-80220-196-3
eISBN: 978-1-80220-195-6
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 18.05.2023
Artikkelin sivunumerot: 326-342
Kirjan kokonaissivumäärä: 466
Kustantaja: Edward Elgar
Kustannuspaikka: Cheltenham
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4337/9781802201963.00034
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93589
Tiivistelmä
Images have always played an important role in human-to-human communications. Today many images are digital; they are created in and distributed through digital media. As a result, image-based apps have increased in popularity. Scholars speak of a radical shift in how we communicate and interact with others through the use of visual content. This phenomenon, referred to as a ‘visual turn’, offers great opportunities for corporate communication professionals who can now leverage the power of visual content to create memorable digital experiences. This chapter introduces the ‘visual turn’ phenomenon in digital corporate communications and offers an overview of the most important knowledge about digital visual communication. It presents a newly developed theoretical framework that can help professionals in creating an architecture of visual content for planning effective digital visual communication, and it applies this to an illustrative example. The chapter concludes with reflections and suggestions for further research avenues.
YSO-asiasanat: yritysviestintä; digitalisaatio; sähköinen viestintä; visuaalinen viestintä; kuvallinen viestintä; digitaalinen markkinointi; sosiaalinen media
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 2
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: