A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Digital corporate communication and visual communication (2023)


Valentini, C., & Murtarelli, G. (2023). Digital corporate communication and visual communication. In V. Luoma-aho, & M. Badham (Eds.), Handbook on Digital Corporate Communication (pp. 326-342). Edward Elgar. https://doi.org/10.4337/9781802201963.00034


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat Valentini, Chiara; Murtarelli, Grazia

EmojulkaisuHandbook on Digital Corporate Communication

Emojulkaisun toimittajatLuoma-aho, Vilma; Badham, Mark

ISBN978-1-80220-196-3

eISBN978-1-80220-195-6

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä18.05.2023

Artikkelin sivunumerot326-342

Kirjan kokonaissivumäärä466

KustantajaEdward Elgar

KustannuspaikkaCheltenham

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4337/9781802201963.00034

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93589


Tiivistelmä

Images have always played an important role in human-to-human communications. Today many images are digital; they are created in and distributed through digital media. As a result, image-based apps have increased in popularity. Scholars speak of a radical shift in how we communicate and interact with others through the use of visual content. This phenomenon, referred to as a ‘visual turn’, offers great opportunities for corporate communication professionals who can now leverage the power of visual content to create memorable digital experiences. This chapter introduces the ‘visual turn’ phenomenon in digital corporate communications and offers an overview of the most important knowledge about digital visual communication. It presents a newly developed theoretical framework that can help professionals in creating an architecture of visual content for planning effective digital visual communication, and it applies this to an illustrative example. The chapter concludes with reflections and suggestions for further research avenues.


YSO-asiasanatyritysviestintädigitalisaatiosähköinen viestintävisuaalinen viestintäkuvallinen viestintädigitaalinen markkinointisosiaalinen media


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2023

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 17:01