A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Conclusion : future roles of digital corporate communication (2023)
Luoma-aho, V., Badham, M., & Arti, A. (2023). Conclusion : future roles of digital corporate communication. In V. Luoma-aho, & M. Badham (Eds.), Handbook on Digital Corporate Communication (pp. 440-448). Edward Elgar. https://doi.org/10.4337/9781802201963.00044
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Luoma-aho, Vilma; Badham, Mark; Arti, Alina
Emojulkaisu: Handbook on Digital Corporate Communication
Emojulkaisun toimittajat: Luoma-aho, Vilma; Badham, Mark
ISBN: 978-1-80220-196-3
eISBN: 978-1-80220-195-6
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 18.05.2023
Artikkelin sivunumerot: 440-448
Kirjan kokonaissivumäärä: 466
Kustantaja: Edward Elgar
Kustannuspaikka: Cheltenham
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4337/9781802201963.00044
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93580
Tiivistelmä
This concluding chapter reflects on five future corporate communication roles emerging from complex developments in technology affecting organisations: (1) Corporate communication as digital community builder (responding to the challenge of polarization and diverse user bubbles affecting organisations’ tangible and intangible assets); (2) Corporate communication as organizational conscience for AI (ensuring AI developments adhere to emotional, empathic and ethical guidance); (3)Corporate communication as digital co-creation enabler (empowering stakeholders’ creative contributions to brands and organisations); (4) Corporate communication as boxturner (moderating stakeholders’ public investigations of the facts behind organizational or brand claims); and (5) Corporate communication as global diplomat (responding to stakeholders’ sociopolitical and nationalistic judgments about organisations’ behaviours in global markets). The chapter critiques these roles and proposes future research directions investigating the positive and negative impact of these emerging roles in different organisational, cultural and societal contexts.
YSO-asiasanat: yritysviestintä; digitalisaatio; sähköinen viestintä; verkkoyhteisöt; tekoäly; arvonluonti; maineenhallinta; yhteisöllisyys; eettisyys; vastuullisuus
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 2
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: