A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Conclusion : future roles of digital corporate communication (2023)


Luoma-aho, V., Badham, M., & Arti, A. (2023). Conclusion : future roles of digital corporate communication. In V. Luoma-aho, & M. Badham (Eds.), Handbook on Digital Corporate Communication (pp. 440-448). Edward Elgar. https://doi.org/10.4337/9781802201963.00044


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLuoma-aho, Vilma; Badham, Mark; Arti, Alina

EmojulkaisuHandbook on Digital Corporate Communication

Emojulkaisun toimittajatLuoma-aho, Vilma; Badham, Mark

ISBN978-1-80220-196-3

eISBN978-1-80220-195-6

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä18.05.2023

Artikkelin sivunumerot440-448

Kirjan kokonaissivumäärä466

KustantajaEdward Elgar

KustannuspaikkaCheltenham

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4337/9781802201963.00044

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93580


Tiivistelmä

This concluding chapter reflects on five future corporate communication roles emerging from complex developments in technology affecting organisations: (1) Corporate communication as digital community builder (responding to the challenge of polarization and diverse user bubbles affecting organisations’ tangible and intangible assets); (2) Corporate communication as organizational conscience for AI (ensuring AI developments adhere to emotional, empathic and ethical guidance); (3)Corporate communication as digital co-creation enabler (empowering stakeholders’ creative contributions to brands and organisations); (4) Corporate communication as boxturner (moderating stakeholders’ public investigations of the facts behind organizational or brand claims); and (5) Corporate communication as global diplomat (responding to stakeholders’ sociopolitical and nationalistic judgments about organisations’ behaviours in global markets). The chapter critiques these roles and proposes future research directions investigating the positive and negative impact of these emerging roles in different organisational, cultural and societal contexts.


YSO-asiasanatyritysviestintädigitalisaatiosähköinen viestintäverkkoyhteisöttekoälyarvonluontimaineenhallintayhteisöllisyyseettisyysvastuullisuus


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2023

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-03-07 klo 01:45