A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
The Cross-Channel Effects of In-Store Customer Experience in the Case of Omnichannel Fashion Retailing in Finland (2023)
Makkonen, M., Frank, L., Paananen, T., Holkkola, M., & Kemppainen, T. (2023). The Cross-Channel Effects of In-Store Customer Experience in the Case of Omnichannel Fashion Retailing in Finland. In A. Pucihar, M. Kljajić Borštnar, R. Bons, G. Ongena, M. Heikkilä, & D. Vidmar (Eds.), 36th Bled eConference : Digital Economy and Society : The Balancing Act for Digital Innovation in Times of Instability (pp. 609-625). University of Maribor. https://doi.org/10.18690/um.fov.4.2023.38
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Makkonen, Markus; Frank, Lauri; Paananen, Tiina; Holkkola, Matilda; Kemppainen, Tiina
Emojulkaisu: 36th Bled eConference : Digital Economy and Society : The Balancing Act for Digital Innovation in Times of Instability
Emojulkaisun toimittajat: Pucihar, Andreja; Kljajić Borštnar, Mirjana; Bons, Roger; Ongena, Guido; Heikkilä, Marikka; Vidmar, Doroteja
Konferenssi:
- Bled eConference
Konferenssin paikka ja aika: Bled, Slovenia, 25.-28.6.2023
eISBN: 978-961-286-751-5
Julkaisuvuosi: 2023
Artikkelin sivunumerot: 609-625
Kirjan kokonaissivumäärä: 920
Kustantaja: University of Maribor
Julkaisumaa: Slovenia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.18690/um.fov.4.2023.38
Pysyvä verkko-osoite: https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/786
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/88360
Tiivistelmä
Although omnichannel retailing has emerged as a popular research topic in academic research, there are still gaps in our understanding of this phenomenon. One such gap concerns omnichannel customer experience and particularly the cross-channel or spillover effects of how customer experience in one channel may affect customer behaviour not only in that specific channel but also in the other channels of the same retailer. In this study, we aim to address this gap by examining how customer experience in the offline channel affects customer behaviour in both the offline and the online channel, more specifically how in-store customer experience affects both brick-and-mortar store and online store visit intention. The study is conducted by using survey data from the customers of a Finnish fashion retailer on their recent brick-and-mortar store visit. We find that in-store customer experience does indeed positively affect not only brick-and-mortar store but also online store visit intention
YSO-asiasanat: vähittäiskauppa; vaateliikkeet; monikanavaisuus; kivijalkaliikkeet; verkkokauppa; asiakaskokemus; asiakastyytyväisyys; ostokäyttäytyminen
Vapaat asiasanat: in-store customer experience; customer satisfaction; brick-and-mortar store visit intention; online store visit intention; omnichannel fashion retailing; Finland
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Data-analytiikkapohjainen kokonaisvaltainen asiakasymmärrys monikanavaisessa palveluympäristössä
- Frank, Lauri
- Business Finland
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 1
- Tietojärjestelmätiede (Informaatioteknologian tiedekunta IT) TJT
- Value Creation for Cyber-Physical Systems and Services (Informaatioteknologian tiedekunta IT) CPSS
- Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well
- Markkinointi (Kauppakorkeakoulu JSBE) YMA
- Kestävä liiketoiminta ja talous (painoala) (Kauppakorkeakoulu JSBE) ; Aiemmin Vastuullinen liiketoiminta