A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
The Cross-Channel Effects of In-Store Customer Experience in the Case of Omnichannel Fashion Retailing in Finland (2023)


Makkonen, M., Frank, L., Paananen, T., Holkkola, M., & Kemppainen, T. (2023). The Cross-Channel Effects of In-Store Customer Experience in the Case of Omnichannel Fashion Retailing in Finland. In A. Pucihar, M. Kljajić Borštnar, R. Bons, G. Ongena, M. Heikkilä, & D. Vidmar (Eds.), 36th Bled eConference : Digital Economy and Society : The Balancing Act for Digital Innovation in Times of Instability (pp. 609-625). University of Maribor. https://doi.org/10.18690/um.fov.4.2023.38


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMakkonen, Markus; Frank, Lauri; Paananen, Tiina; Holkkola, Matilda; Kemppainen, Tiina

Emojulkaisu36th Bled eConference : Digital Economy and Society : The Balancing Act for Digital Innovation in Times of Instability

Emojulkaisun toimittajatPucihar, Andreja; Kljajić Borštnar, Mirjana; Bons, Roger; Ongena, Guido; Heikkilä, Marikka; Vidmar, Doroteja

Konferenssi:

  • Bled eConference

Konferenssin paikka ja aikaBled, Slovenia25.-28.6.2023

eISBN978-961-286-751-5

Julkaisuvuosi2023

Artikkelin sivunumerot609-625

Kirjan kokonaissivumäärä920

KustantajaUniversity of Maribor

JulkaisumaaSlovenia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.18690/um.fov.4.2023.38

Pysyvä verkko-osoitehttps://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/786

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/88360


Tiivistelmä

Although omnichannel retailing has emerged as a popular research topic in academic research, there are still gaps in our understanding of this phenomenon. One such gap concerns omnichannel customer experience and particularly the cross-channel or spillover effects of how customer experience in one channel may affect customer behaviour not only in that specific channel but also in the other channels of the same retailer. In this study, we aim to address this gap by examining how customer experience in the offline channel affects customer behaviour in both the offline and the online channel, more specifically how in-store customer experience affects both brick-and-mortar store and online store visit intention. The study is conducted by using survey data from the customers of a Finnish fashion retailer on their recent brick-and-mortar store visit. We find that in-store customer experience does indeed positively affect not only brick-and-mortar store but also online store visit intention


YSO-asiasanatvähittäiskauppavaateliikkeetmonikanavaisuuskivijalkaliikkeetverkkokauppaasiakaskokemusasiakastyytyväisyysostokäyttäytyminen

Vapaat asiasanatin-store customer experience; customer satisfaction; brick-and-mortar store visit intention; online store visit intention; omnichannel fashion retailing; Finland


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2023

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 17:30