A3 Book section, Chapters in research books
Kompastuskiviä korkeakouluopiskelussa : oman osaamisen tunnistaminen, reflektointitaidot ja taitojen siirtäminen työelämään (2023)
Fingerroos, O., Kumpulainen, K., & Vierimaa, S.-M. (2023). Kompastuskiviä korkeakouluopiskelussa : oman osaamisen tunnistaminen, reflektointitaidot ja taitojen siirtäminen työelämään. In S. Lillbroända-Annala, M. Mäki, & P. Olsson (Eds.), Kulttuurien tutkimuksen pedagogiikka (pp. 212-237). Ethnos ry. Ethnos-toimite, 23.
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Fingerroos, Outi; Kumpulainen, Kaisu; Vierimaa, Sanna-Mari
Parent publication: Kulttuurien tutkimuksen pedagogiikka
Parent publication editors: Lillbroända-Annala, Sanna; Mäki, Maija; Olsson, Pia
ISBN: 978-952-68509-7-9
eISBN: 978-952-68509-8-6
Journal or series: Ethnos-toimite
ISSN: 0357-511X
Publication year: 2023
Number in series: 23
Pages range: 212-237
Number of pages in the book: 513
Publisher: Ethnos ry
Place of Publication: Helsinki
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Publication open access: Not open
Publication channel open access:
Abstract
Artikkelin aiheena on yliopisto-opiskelijoiden oman osaamisen tunnistaminen ja reflektointitaitojen merkitys työelämän näkökulmasta. Tutkimuskysymyksenä on, millaisia opiskelijoiden oman osaamisen tunnistamisen ja reflektoinnin taidot ovat ja miten niitä pitäisi kehittää. Reflektointi ja oman osaamisen tunnistaminen ovat artikkelissa taitoja, joihin tulee opintojen ajan harjaantua. Analyysissa myös pohditaan, onko yliopistoilla valmiuksia opettaa näitä taitoa. Tutkimusympäristönä artikkelissa on KUMU eli Kulttuurit ja yhteisöt muuttuvassa maailmassa -tutkinto-ohjelma Jyväskylän yliopistossa.
Keywords: culture sector; studies in an institution of higher education; know-how; expertise; self-evaluation; reflection (cognitive processes); project learning; working life orientation; transferable skills; pedagogy of higher education
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
VIRTA submission year: 2023
JUFO rating: 1