A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Exploring Technology Readiness Among Finnish University Students (2023)
Heilala, V., Kelly, R., Järvinen, M., & Hämäläinen, R. (2023). Exploring Technology Readiness Among Finnish University Students. In C. Damșa, M. Borge, E. Koh, & M. Worsley (Eds.), CSCL 2023 : Proceedings of the 16th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning (pp. 181-184). International Society of the Learning Sciences. Computer-supported collaborative learning. https://doi.org/10.22318/cscl2023.398177
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Heilala, Ville; Kelly, Riitta; Järvinen, Miitta; Hämäläinen, Raija
Emojulkaisu: CSCL 2023 : Proceedings of the 16th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning
Emojulkaisun toimittajat: Damșa, Crina; Borge, Marcela; Koh, Elizabeth; Worsley, Marcelo
Konferenssin paikka ja aika: Montreal, Canada, 10.-15.6.2023
eISBN: 978-1-7373306-8-4
Lehti tai sarja: Computer-supported collaborative learning
ISSN: 1573-4552
eISSN: 1819-0146
Julkaisuvuosi: 2023
Artikkelin sivunumerot: 181-184
Kustantaja: International Society of the Learning Sciences
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.22318/cscl2023.398177
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/90618
Tiivistelmä
New technologies have the potential to support inclusive and collaborative learning processes. However, students’ technology readiness influences how they utilize learning technologies. This research examined technology readiness among Finnish university students (N = 796) utilizing Technology Readiness Index TRI 2.0, which showed promising psychometric properties in a student sample. Latent class analysis was used to obtain profiles with different characteristics. Our findings provide encouraging evidence that TRI 2.0 could be a valuable explanatory variable in modeling the use of educational technology.
YSO-asiasanat: opiskelijat; korkeakouluopiskelu; oppiminen; opetusteknologia; ihmisen ja tietokoneen vuorovaikutus; psykometriikka; mallintaminen
Vapaat asiasanat: Suomi
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Yliopistojen profiloitumisen vahvistaminen kilpaillulla rahoituksella (Profi7), SA Profilointi 2023-2028
- Kunttu, Henrik
- Suomen Akatemia
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 1
- Koulutusteknologia ja kognitiotiede (Informaatioteknologian tiedekunta IT) LEACS
- Human and Machine based Intelligence in Learning (Informaatioteknologian tiedekunta IT) HUMBLE
- Resurssiviisausyhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Wisdom
- Monitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimus (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLeTe
- Kielet (Monikielisen akateemisen viestinnän keskus Movi)
- Digitalization in and for learning and interaction (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.LearnDigi