D1 Artikkeli ammattilehdessä
Kohti eriyttävämpää arviointia lukion kielenopetuksessa (2023)


Roiha, A., Nieminen, J., & Mäntylä, K. (2023). Kohti eriyttävämpää arviointia lukion kielenopetuksessa. Tempus, 58(3), 14-15. https://issuu.com/sukol/docs/tempus323_verkkojulkaisu


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatRoiha, Anssi; Nieminen, Juuso; Mäntylä, Katja

Lehti tai sarjaTempus

ISSN0355-8053

Julkaisuvuosi2023

Volyymi58

Lehden numero3

Artikkelin sivunumerot14-15

KustantajaSuomen kieltenopettajien liitto ry

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Pysyvä verkko-osoitehttps://issuu.com/sukol/docs/tempus323_verkkojulkaisu

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

LisätietojaJuttu pohjautuu kirjoittajien artikkeliin "Lukion vieraiden kielten opettajien käytänteitä ja käsityksiä eriyttävästä arvioinnista" teoksessa T. Mäkipää, R. Hildén & A. Huhta (toim. 2023): Kieltenoppimista tukeva arviointi. AFinLA-e teemanumero.


Tiivistelmä

Tutkimuksessa selvitettiin lukion vieraiden kielten opettajien eriyttämiskäytänteitä ja -käsityksiä kyselyn ja haastattelujen avulla. Vaikka opettajat jo käyttivätkin erilaisia arvioinnin tapoja, eriyttävää arviointia voisi toteuttaa nykyistä enemmän ja laajemmin. Arviointia eriyttäessään opettajat keskittyivät pääsääntöisesti alaspäin eriyttämiseen.


YSO-asiasanatlukiokieltenopetusvieraat kieletoppilasarviointiarviointimenetelmäteriyttäminenkieltenopettajatkokemukset


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 22:25