A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Muuttuva ja moninainen kielenoppiminen (2023)
Diverse and transforming language learning


Pitkänen-Huhta, A., Mård-Miettinen, K., & Nikula, T. (2023). Muuttuva ja moninainen kielenoppiminen. In A. Pitkänen-Huhta, K. Mård-Miettinen, & T. Nikula (Eds.), Kielikoulutus mukana muutoksessa (pp. 6-28). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 16. https://doi.org/10.30660/afinla.126906


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatPitkänen-Huhta, Anne; Mård-Miettinen, Karita; Nikula, Tarja

EmojulkaisuKielikoulutus mukana muutoksessa

Emojulkaisun toimittajatPitkänen-Huhta, Anne; Mård-Miettinen, Karita; Nikula, Tarja

eISBN978-951-9388-77-9

Lehti tai sarjaAFinLA-teema

eISSN2814-6298

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä28.11.2023

Sarjan numero16

Artikkelin sivunumerot6-28

Kirjan kokonaissivumäärä400

KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

DOIhttps://doi.org/10.30660/afinla.126906

Pysyvä verkko-osoitehttps://journal.fi/afinla/article/view/126906

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92188


Tiivistelmä

This article, a lead-in to the special issue, starts by discussing the key characteristics of language education in Finland, with a special focus on how the official bilingualism and development of multilingualism feature in the structures of language education. Secondly, the article presents some recent turns in research on language use and learning, which have influenced current ways of understanding language learning. Research has shown that language learning is a complex and multifaceted phenomenon, which needs to be approached from various disciplinary angles. Thirdly, the article discusses ways of portraying the complexity and layeredness of language and language learning and identifies five key themes characterising the way language learning is approached in the articles of this special issue. Finally, the 17 articles in the special issue are presented.


YSO-asiasanatkielikasvatuskieltenopetuskielen oppiminenmonikielisyysyhteiskunnallinen muutoskoulutuspolitiikka

Vapaat asiasanatkielikoulutus


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-07 klo 01:05