A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Adapting Teaching and Learning in Higher Education Using Explainable Student Agency Analytics (2024)


Heilala, V., Jääskelä, P., Saarela, M., & Kärkkäinen, T. (2024). Adapting Teaching and Learning in Higher Education Using Explainable Student Agency Analytics. In Z. Lv (Ed.), Principles and Applications of Adaptive Artificial Intelligence (pp. 20-51). IGI Global. Advances in Computational Intelligence and Robotics. https://doi.org/10.4018/979-8-3693-0230-9.ch002


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat Heilala, Ville; Jääskelä, Päivikki; Saarela, Mirka; Kärkkäinen, Tommi

EmojulkaisuPrinciples and Applications of Adaptive Artificial Intelligence

Emojulkaisun toimittajatLv, Zhihan

ISBN979-8-3693-0230-9

eISBN979-8-3693-0232-3

Lehti tai sarjaAdvances in Computational Intelligence and Robotics

ISSN2327-0411

eISSN2327-042X

Julkaisuvuosi2024

Artikkelin sivunumerot20-51

Kirjan kokonaissivumäärä316

KustantajaIGI Global

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4018/979-8-3693-0230-9.ch002

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93293


Tiivistelmä

This chapter deals with the learning analytics technique called student agency analytics and explores its foundational technologies and their potential implications for adaptive teaching and learning. Student agency is vital to consider as it can empower students to take control of their learning, fostering autonomy, meaningful experiences, and improved educational outcomes. Beginning with an overview of the technique, its underlying educational foundations, and analytical approaches, the chapter demonstrates the synergy between computational psychometrics, learning analytics, and educational sciences. Considering adaptive artificial intelligence in the context of adaptive learning and teaching, the chapter underscores the potential of these approaches in education. The chapter serves as a brief guide for educators, researchers, and stakeholders interested in the convergence of AI and education.


YSO-asiasanatkorkeakouluopetusopiskelijatoppiminentoimijuusanalyysitekoäly


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2024

Alustava JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-07 klo 00:26