B2 Book section
Hur fungerar läroplanssystemet ur finlandssvensk synvinkel? (2010)


Knubb-Manninen, G., & Heilä-Ylikallio, R. (2010). Hur fungerar läroplanssystemet ur finlandssvensk synvinkel?. In Esi- ja perusopetuksen opetussuunnitelmajärjestelmän toimivuus (pp. 177-189). Koulutuksen arviointineuvosto. Koulutuksen arviointineuvoston julkaisuja, 52.


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsKnubb-Manninen, Gunnel; Heilä-Ylikallio, Ria

Parent publicationEsi- ja perusopetuksen opetussuunnitelmajärjestelmän toimivuus

ISBN978-951-39-4166-6

Journal or seriesKoulutuksen arviointineuvoston julkaisuja

ISSN1795-0155

Publication year2010

Number in series52

Pages range177-189

Number of pages in the book206

PublisherKoulutuksen arviointineuvosto

Place of PublicationJyväskylä

Publication countryFinland

Publication languageSwedish

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel publishedhttp://www.edev.fi/img/portal/19/Julkaisu_nro_52.pdf

Additional informationLäroplanssystemet för förskola och grundläggande utbildning - hur det fungerar. The functionality of the Finnish pre-primary and basic education curriculum system. Julkaistu myös verkkojulkaisuna (ISBN 978-951-39-4167-3, PDF).


Keywordsprimary and lower secondary educationcurriculaSwedish-speaking Finnsdistribution of lesson hours

Free keywordscurriculum system; core curriculum; curriculum


Contributing organizations


Ministry reportingYes

Preliminary JUFO ratingNot rated


Last updated on 2023-02-02 at 18:00