D1 Artikkeli ammattilehdessä
Voisiko arvioinnilla tukea liikunnan oppimista nykyistä paremmin? (2024)


Norppa, T. (2024). Voisiko arvioinnilla tukea liikunnan oppimista nykyistä paremmin?. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 28(1), 28-29.


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatNorppa, Tommi

Lehti tai sarjaLiito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja

ISSN2242-0134

Julkaisuvuosi2024

Volyymi28

Lehden numero1

Artikkelin sivunumerot28-29

KustantajaLiikunnan ja terveystiedon opettajat ry

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93468

LisätietojaAjankohtaista. Artikkeli pohjautuu vertaisarvioituun katsausartikkeliin "Arviointi edistämään oppimista - formatiivinen arviointi liikunnanopetuksessa" julkaisussa "Taiteen ja taidon taitajiksi: Perusopetuksen arviointiosaamista kehittämässä": https://doi.org/10.23988/sats.895


Tiivistelmä

Formatiivinen eli oppimisprosessia tukeva arviointi on ollut kansainvälisen kasvatustieteellisen tutkimuksen mielenkiinnon kohteena jo pitkään, ja on havaittu, että sitä hyödyntämällä voidaan edistää oppijoiden oppimista. Viime vuosina myös liikunnanopetuksessa on kiinnostuttu aiheesta. Koska luokkaopetukseen suunniteltujen formatiivisen arvioinnin menetelmien käyttö voidaan kokea liikunnan erilaisissa oppimisympäristöissä haastavaksi, tarvitaan menetelmien soveltamista ja tutkimusperusteista kehittämistyötä erityisesti liikunnanopetukseen.


YSO-asiasanatliikuntakasvatuskoululiikuntaoppimistavoitteetoppimisprosessiarviointioppilasarviointi


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2024


Viimeisin päivitys 2025-05-03 klo 22:06