A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Enhancing social justice? : Experimenting with social media in preservice teacher education at Makerere University in Uganda (2024)


Sebbowa, D. K., & Kontinen, T. (2024). Enhancing social justice? : Experimenting with social media in preservice teacher education at Makerere University in Uganda. In V. Engström, M. Mustaniemi-Laakso, & L. Stark (Eds.), Social Justice Innovation in Africa (pp. 129-146). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003452423-12


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatSebbowa, Dorothy Kyagaba; Kontinen, Tiina

EmojulkaisuSocial Justice Innovation in Africa

Emojulkaisun toimittajatEngström, Viljam; Mustaniemi-Laakso, Maija; Stark, Laura

ISBN978-1-032-58977-0

eISBN978-1-003-45242-3

Julkaisuvuosi2024

Ilmestymispäivä03.06.2024

Artikkelin sivunumerot129-146

Kirjan kokonaissivumäärä246

KustantajaRoutledge

KustannuspaikkaAbingdon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4324/9781003452423-12

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96059


Tiivistelmä

This chapter investigates the use of social media as educational tools that can enhance social justice. Rather than focusing on learning, the chapter asks how local social innovation – a new practice of using wikis as a pedagogical tool in a particular way in a specific context – can enable social justice first, in the form of novel, less hierarchical pedagogical relationships and, second, the inclusion of diverse ethnic voices. It first reviews how educational research discusses the notion of social justice in a wide variety of ways and then presents a case of experimenting the use of wikis to educate preservice teachers at Makerere University, Uganda. The analysis of interviews with participants shows the particular ways in which wikis used in discussing the topic of ethnicity enhanced dialogue and collaboration and enabled various voices to be heard, potentially contributing to the practices of future teachers to promote social justice in the multi-ethnic context of Uganda.


YSO-asiasanatopettajankoulutusetniset ryhmätetniset vähemmistötetniset suhteetsosiaalinen oikeudenmukaisuussosiaaliset innovaatiotsosiaalinen mediawikityhteisöllinen oppiminendialogisuus

Vapaat asiasanatUganda


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2024

Alustava JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-14-09 klo 20:07