A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
The impact of rewarded social media engagement on customer satisfaction, commitment, loyalty and loyalty programmes in the sports industry (2024)
Rauf, M., Karjaluoto, H., & Leppäniemi, M. (2024). The impact of rewarded social media engagement on customer satisfaction, commitment, loyalty and loyalty programmes in the sports industry. International Journal of Sport Management and Marketing, 24(3/4), 262-289. https://doi.org/10.1504/IJSMM.2024.138988
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Rauf, Muniba; Karjaluoto, Heikki; Leppäniemi, Matti
Lehti tai sarja: International Journal of Sport Management and Marketing
ISSN: 1475-8962
eISSN: 1740-2808
Julkaisuvuosi: 2024
Ilmestymispäivä: 06.06.2024
Volyymi: 24
Lehden numero: 3/4
Artikkelin sivunumerot: 262-289
Kustantaja: Inderscience Publishers
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1504/IJSMM.2024.138988
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96846
Tiivistelmä
There has been much research on customer engagement, loyalty, and loyalty programmes, but there has been no specific investigation of the impact of rewarded customer engagement on loyalty programme members in the sports sector. This study aimed to contribute to the sports marketing literature by exploring the impact of rewarded social media engagement on customer satisfaction, commitment, loyalty programmes, and loyalty to a sports brand. The study sought to address the existing research gaps by conducting a quantitative survey among both members and non-members of a loyalty programme. The findings reveal distinct characteristics of rewarded customer engagement, indicating its significant impact on customer satisfaction, commitment, and loyalty to both the programme and brand among members of the sports brand. This research is vital for both marketing scholars and practitioners, as it deepens their understanding of the topic by exploring how rewarded social media engagement influences customer loyalty and loyalty programmes in the sports industry, potentially enabling them to develop more efficient loyalty programmes.
YSO-asiasanat: urheilu; ammattiurheilu; liiketoiminta; sosiaalinen media; asiakaskokemus; markkinointi; kanta-asiakkaat; asiakasuskollisuus; asiakastyytyväisyys; markkinointiviestintä
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2024
Alustava JUFO-taso: 1
- Digitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala) (Kauppakorkeakoulu JSBE)
- Markkinointi (Kauppakorkeakoulu JSBE) YMA
- Työn ja johtamisen muuttuminen digitaalisessa ajassa (Jyväskylän yliopisto JYU) EWIDE
- Tekniikka (Informaatioteknologian tiedekunta IT) OHTE; Aiemmin Ohjelmisto- ja tietoliikennetekniikka
- Value Creation for Cyber-Physical Systems and Services (Informaatioteknologian tiedekunta IT) CPSS