A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Yliopisto-opiskelijoiden oppimisen maisemat : haasteita ja mahdollisuuksia kielenopetuksen kehittämiselle (2013)
Jalkanen, J., & Taalas, P. (2013). Yliopisto-opiskelijoiden oppimisen maisemat : haasteita ja mahdollisuuksia kielenopetuksen kehittämiselle. AFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksia, 5, 74-88. https://journal.fi/afinla/article/view/8740
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Jalkanen, Juha; Taalas, Peppi
Lehti tai sarja: AFinLA-e: Soveltavan kielitieteen tutkimuksia
ISSN: 1798-7822
eISSN: 1798-7822
Julkaisuvuosi: 2013
Volyymi: 5
Artikkelin sivunumerot: 74-88
Kustantaja: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry.
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
Pysyvä verkko-osoite: https://journal.fi/afinla/article/view/8740
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94112
Tiivistelmä
Developing pedagogical practices is a process with many perspectives and layers. Language centre teaching in Finland is generally of a high quality and the teaching is organised and planned professionally. Change, however, is a constant, because the content and pedagogy of academic language teaching requires continual development. This article is about such a change process at the Language Centre at the University of Jyväskylä. It focuses on a student survey that was carried out as a part of the Centre’s development process. The survey results offer us important information and enhance our understanding of how students conceive language learning and multiculturalism, how they use media and what their language repertoires consist of. The results are presented and discussed from the perspective of the pedagogical development process.
YSO-asiasanat: organisaatiomuutokset; kieltenopetus; oppimisympäristö; kehittäminen; monikielisyys; monikulttuurisuus; multimodaalisuus; pedagogiikka; opiskelijat; asenteet
Vapaat asiasanat: Jyväskylän yliopiston kielikeskus
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2013
Alustava JUFO-taso: 1