A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Teachers’ beliefs and characteristics predictive of their willingness to cultivate a safe, ethnically inclusive school environment (2024)


Khanolainen, D., Nesterova, Y., Semenova, E., Fatkhulova, E., & Trach, J. (2024). Teachers’ beliefs and characteristics predictive of their willingness to cultivate a safe, ethnically inclusive school environment. International Journal of Educational Research, 127, Article 102420. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2024.102420


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKhanolainen, Daria; Nesterova, Yulia; Semenova, Elena; Fatkhulova, Elvira; Trach, Jessica

Lehti tai sarjaInternational Journal of Educational Research

ISSN0883-0355

eISSN1873-538X

Julkaisuvuosi2024

Ilmestymispäivä17.07.2024

Volyymi127

Artikkelinumero102420

KustantajaElsevier

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.ijer.2024.102420

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96609


Tiivistelmä

This study fills an important gap in our understanding of how teachers’ beliefs and characteristics influence their willingness to engage in classroom practices that promote ethnic inclusivity and prevent ethnicity-based exclusion and conflicts among students. A sample of 454 in-service Russian teachers completed an online survey that included questions asking about teachers’ own ethnic background, the ethnic diversity of their school, their beliefs about multiculturalism, empathic anger experienced in response to witnessing ethnicity-based mistreatment, and job satisfaction. The results revealed that positive multicultural beliefs, empathic anger, and job satisfaction were positively predictive of teachers’ willingness to promote ethnic inclusivity in the classroom.


YSO-asiasanatkouluympäristöoppimisympäristömonikulttuurisuusinkluusioetniset ryhmätetniset vähemmistötetninen syrjintäopettajatkäsityksetempatiatyötyytyväisyysvenäläiset

Vapaat asiasanatmulticulturalism; ethnic inclusion; safe learning environment; ethnicity-based exclusion; teachers; Russia


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2024

Alustava JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-14-10 klo 15:10