A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Teachers’ beliefs and characteristics predictive of their willingness to cultivate a safe, ethnically inclusive school environment (2024)
Khanolainen, D., Nesterova, Y., Semenova, E., Fatkhulova, E., & Trach, J. (2024). Teachers’ beliefs and characteristics predictive of their willingness to cultivate a safe, ethnically inclusive school environment. International Journal of Educational Research, 127, Article 102420. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2024.102420
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Khanolainen, Daria; Nesterova, Yulia; Semenova, Elena; Fatkhulova, Elvira; Trach, Jessica
Lehti tai sarja: International Journal of Educational Research
ISSN: 0883-0355
eISSN: 1873-538X
Julkaisuvuosi: 2024
Ilmestymispäivä: 17.07.2024
Volyymi: 127
Artikkelinumero: 102420
Kustantaja: Elsevier
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijer.2024.102420
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96609
Tiivistelmä
This study fills an important gap in our understanding of how teachers’ beliefs and characteristics influence their willingness to engage in classroom practices that promote ethnic inclusivity and prevent ethnicity-based exclusion and conflicts among students. A sample of 454 in-service Russian teachers completed an online survey that included questions asking about teachers’ own ethnic background, the ethnic diversity of their school, their beliefs about multiculturalism, empathic anger experienced in response to witnessing ethnicity-based mistreatment, and job satisfaction. The results revealed that positive multicultural beliefs, empathic anger, and job satisfaction were positively predictive of teachers’ willingness to promote ethnic inclusivity in the classroom.
YSO-asiasanat: kouluympäristö; oppimisympäristö; monikulttuurisuus; inkluusio; etniset ryhmät; etniset vähemmistöt; etninen syrjintä; opettajat; käsitykset; empatia; työtyytyväisyys; venäläiset
Vapaat asiasanat: multiculturalism; ethnic inclusion; safe learning environment; ethnicity-based exclusion; teachers; Russia
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- EDUCA Lippulaiva Koulutus tulevaisuutta varten
- Kunttu, Henrik
- Suomen Akatemia
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2024
Alustava JUFO-taso: 2