A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Videography (2024)


Troyer, R. A., & Szabó, T. P. (2024). Videography. In R. Blackwood, S. Tufi, & W. Amos (Eds.), The Bloomsbury Handbook of Linguistic Landscapes (pp. 50-66). Bloomsbury Academic. https://www.bloomsburycollections.com/encyclopedia-chapter?docid=b-9781350272545&tocid=b-9781350272545-chapter5


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatTroyer, Robert A.; Szabó, Tamás Péter

EmojulkaisuThe Bloomsbury Handbook of Linguistic Landscapes

Emojulkaisun toimittajatBlackwood, Robert; Tufi, Stefania; Amos, Will

ISBN978-1-3502-7251-4

eISBN978-1-3502-7254-5

Julkaisuvuosi2024

Ilmestymispäivä29.06.2024

Artikkelin sivunumerot50-66

Kirjan kokonaissivumäärä512

KustantajaBloomsbury Academic

KustannuspaikkaLondon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://www.bloomsburycollections.com/encyclopedia-chapter?docid=b-9781350272545&tocid=b-9781350272545-chapter5

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/100075


Tiivistelmä

This chapter explains videography for a range of qualitative and ethnographic Linguistic Landscape (LL) research. Based on previously developed frameworks (cf. Troyer & Szabó 2017), this contribution provides a comprehensive review of recent LL studies that utilized videography and concludes that despite the potential benefits, LL researchers have yet to fully embrace these methods. The authors demonstrate videography through two contrasting case studies. The first study describes a project in which video-recorded walking interviews afforded the exploration of students’ perspectives on changes to a university’s LL policies. The second case study explains how LL researchers leveraged recent advances in immersive 360° video production to engage students in documenting and reflecting on educational developments in secondary schools. The authors conclude by encouraging readers to apply videographic methods more broadly, suggesting a range of techniques from recorded explorations of local LLs to incorporating 360° Head Mounted Displays in virtual, collaborative interactions.


YSO-asiasanatkielitiedeetnografiakouluyhteisökielenkäyttöäänimaisematutkimusmenetelmätvideokuvausmultimodaalisuus

Vapaat asiasanatkielimaisema


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2024

Alustava JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2025-12-03 klo 21:06