A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Videography (2024)
Troyer, R. A., & Szabó, T. P. (2024). Videography. In R. Blackwood, S. Tufi, & W. Amos (Eds.), The Bloomsbury Handbook of Linguistic Landscapes (pp. 50-66). Bloomsbury Academic. https://www.bloomsburycollections.com/encyclopedia-chapter?docid=b-9781350272545&tocid=b-9781350272545-chapter5
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Troyer, Robert A.; Szabó, Tamás Péter
Emojulkaisu: The Bloomsbury Handbook of Linguistic Landscapes
Emojulkaisun toimittajat: Blackwood, Robert; Tufi, Stefania; Amos, Will
ISBN: 978-1-3502-7251-4
eISBN: 978-1-3502-7254-5
Julkaisuvuosi: 2024
Ilmestymispäivä: 29.06.2024
Artikkelin sivunumerot: 50-66
Kirjan kokonaissivumäärä: 512
Kustantaja: Bloomsbury Academic
Kustannuspaikka: London
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://www.bloomsburycollections.com/encyclopedia-chapter?docid=b-9781350272545&tocid=b-9781350272545-chapter5
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/100075
Tiivistelmä
This chapter explains videography for a range of qualitative and ethnographic Linguistic Landscape (LL) research. Based on previously developed frameworks (cf. Troyer & Szabó 2017), this contribution provides a comprehensive review of recent LL studies that utilized videography and concludes that despite the potential benefits, LL researchers have yet to fully embrace these methods. The authors demonstrate videography through two contrasting case studies. The first study describes a project in which video-recorded walking interviews afforded the exploration of students’ perspectives on changes to a university’s LL policies. The second case study explains how LL researchers leveraged recent advances in immersive 360° video production to engage students in documenting and reflecting on educational developments in secondary schools. The authors conclude by encouraging readers to apply videographic methods more broadly, suggesting a range of techniques from recorded explorations of local LLs to incorporating 360° Head Mounted Displays in virtual, collaborative interactions.
YSO-asiasanat: kielitiede; etnografia; kouluyhteisö; kielenkäyttö; äänimaisema; tutkimusmenetelmät; videokuvaus; multimodaalisuus
Vapaat asiasanat: kielimaisema
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2024
Alustava JUFO-taso: 2