G4 Doctoral dissertation (monograph)
Lapsen oppimissuunnitelma : etnografinen seurantatutkimus eräässä päiväkoti-koulukontekstissa (2014)


Hangasmaa, M. (2014). Lapsen oppimissuunnitelma : etnografinen seurantatutkimus eräässä päiväkoti-koulukontekstissa [Doctoral dissertation]. Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-5687-5


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsHangasmaa, Mervi

ISBN978-951-39-5686-8

Publication year2014

Number of pages in the book263

PublisherJyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius

Place of PublicationKokkola

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Persistent website addresshttp://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-5687-5

Publication open accessNot open

Publication channel open access

Publication is parallel published (JYX)http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-5687-5

Additional informationA child's learning plan : ethnographic follow-up study in the context of a nursery school and a primary school. Etnografia. Tapaustutkimus. Seurantatutkimus. Myös Verkkojulkaisu: ISBN 9789513956875


Keywordsearly childhood education and carepreschool educationelementary educationcurriculapersonal study planindividualityECEC partnershipteacher-pupil relationshipsociocultural factors

Free keywordslähikehityksen vyöhyke; learning plan; curriculum; socio-cultural theory; Zone of Proximal Development; school ethnography; teachership; educational partnership


Contributing organizations


Ministry reportingYes

Reporting Year2014

Preliminary JUFO ratingNot rated


Last updated on 2023-04-04 at 22:16