O1 Abstrakti
Mapping the main streams and foci of competence-based education research : A review with direct citation network analysis and topic modelling with latent semantic analysis (2024)


Mannonen, J., Urrutia, F., Hämäläinen, R., Araya, R., & Lehesvuori, S. (2024). Mapping the main streams and foci of competence-based education research : A review with direct citation network analysis and topic modelling with latent semantic analysis. In P. Rikala (Ed.), EARLI SIG14 Conference 2024 : Abstract book (pp. 156). University of Jyväskylä. https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96661


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMannonen, Joonas; Urrutia, Felipe; Hämäläinen, Raija; Araya, Roberto; Lehesvuori, Sami

EmojulkaisuEARLI SIG14 Conference 2024 : Abstract book

Emojulkaisun toimittajatRikala, Pauliina

Konferenssin paikka ja aikaJyväskylä, Finland21.-23.8.2024

eISBN978-952-86-0263-7

Julkaisuvuosi2024

Artikkelin sivunumerot156

Kirjan kokonaissivumäärä213

KustantajaUniversity of Jyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96661

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava


Tiivistelmä

Competence-based education is a current and debated reform trend in education that affects millions of learners around the world. We present the first comprehensive overview of competence-based education research. We applied direct citation network analysis with mapping, clustering and visualization, topic modelling with latent semantic analysis, and careful qualitative screening to 1090 competence-based education journal articles to identify the main research streams and foci of this emerging research domain. We found three main streams: The Higher Education Stream, the Vocational and Professional Education Stream, and the General Education Stream. We present six research topics related to each of the research streams. We show that competence-based education is a highly fragmented research domain and discuss the implications of this finding for future research. The results of our study form a competence-based education research knowledge map that serves multiple purposes for researchers, policymakers and practitioners as discussed in the presentation.


YSO-asiasanatosaamisperusteinen opetusopetuskoulutustutkimustutkimustoimintatutkimuskohteettrendit


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiEi raportoida


Viimeisin päivitys 2024-14-09 klo 21:07