O4 Other text
Miksi ja miten käyttää selkokirjallisuutta S2-opetuksessa? (2020)
Kastari, M. (2020, 22.3.2020). Miksi ja miten käyttää selkokirjallisuutta S2-opetuksessa?. Tampereen seudun S2-opettajat ry. -blogi. http://tampereens2.blogspot.com/2020/03/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Kastari, Mervi
Journal or series: Tampereen seudun S2-opettajat ry. -blogi
Publication year: 2020
Publication date: 22/03/2020
Volume: 22.3.2020
Publisher: Tampereen seudun S2-opettajat ry.
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: http://tampereens2.blogspot.com/2020/03/
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/97620
Abstract
S2 merkitsee suomea toisena kielenä. Monet sen käyttäjät ovat maahanmuuttajia. S2-lukijat ovatkin eräs merkittävä selkokirjallisuuden lukijaryhmä. Myös kielenopetuksessa monet opettajat suosivat selkokirjallisuutta, sillä se tuo kirjallisuuden S2-lukijan ulottuville jo silloin, kun yleiskielisten teosten lukeminen siintää vasta tulevaisuudessa. Olen tutkinut selkomukautettujen teosten käyttöä aikuisten kotoutumiskoulutuksessa, jossa on hyödynnetty lukupiirejä opetuksen osana.
Keywords: Finnish as a second language; language learning; language teaching; books in simplified language; literature circles; integration of migrants
Contributing organizations
Ministry reporting: Won't be reported