O4 Other text
Miksi ja miten käyttää selkokirjallisuutta S2-opetuksessa? (2020)


Kastari, M. (2020, 22.3.2020). Miksi ja miten käyttää selkokirjallisuutta S2-opetuksessa?. Tampereen seudun S2-opettajat ry. -blogi. http://tampereens2.blogspot.com/2020/03/


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsKastari, Mervi

Journal or seriesTampereen seudun S2-opettajat ry. -blogi

Publication year2020

Publication date22/03/2020

Volume22.3.2020

PublisherTampereen seudun S2-opettajat ry.

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Persistent website addresshttp://tampereens2.blogspot.com/2020/03/

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/97620


Abstract

S2 merkitsee suomea toisena kielenä. Monet sen käyttäjät ovat maahanmuuttajia. S2-lukijat ovatkin eräs merkittävä selkokirjallisuuden lukijaryhmä. Myös kielenopetuksessa monet opettajat suosivat selkokirjallisuutta, sillä se tuo kirjallisuuden S2-lukijan ulottuville jo silloin, kun yleiskielisten teosten lukeminen siintää vasta tulevaisuudessa. Olen tutkinut selkomukautettujen teosten käyttöä aikuisten kotoutumiskoulutuksessa, jossa on hyödynnetty lukupiirejä opetuksen osana.


KeywordsFinnish as a second languagelanguage learninglanguage teachingbooks in simplified languageliterature circlesintegration of migrants


Contributing organizations


Ministry reportingWon't be reported


Last updated on 2024-02-11 at 20:26