A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Online Learning Platform and Gamification Features Preferences : Gender-Based Analysis Among Estonian Students (2025)


Karimov, A., & Saarela, M. (2025). Online Learning Platform and Gamification Features Preferences : Gender-Based Analysis Among Estonian Students. In A. Schönbohm, F. Bellotti, A. Bucchiarone, F. de Rosa, M. Ninaus, A. Wang, V. Wanick, & P. Dondio (Eds.), Games and Learning Alliance : 13th International Conference, GALA 2024, Berlin, Germany, November 20–22, 2024, Proceedings (pp. 331-336). Springer. Lecture Notes in Computer Science, 15348. https://doi.org/10.1007/978-3-031-78269-5_31


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKarimov, Ayaz; Saarela, Mirka

EmojulkaisuGames and Learning Alliance : 13th International Conference, GALA 2024, Berlin, Germany, November 20–22, 2024, Proceedings

Emojulkaisun toimittajatSchönbohm, Ava; Bellotti, Francesco; Bucchiarone, Antonio; de Rosa, Francesca; Ninaus, Manuel; Wang, Alf; Wanick, Vanissa; Dondio, Pierpaolo

Konferenssi:

  • International Conference on Games and Learning Alliance

Konferenssin paikka ja aikaBerlin, Germany20.-22.11.2024

ISBN978-3-031-78268-8

eISBN978-3-031-78269-5

Lehti tai sarjaLecture Notes in Computer Science

ISSN0302-9743

eISSN1611-3349

Julkaisuvuosi2025

Ilmestymispäivä18.12.2024

Sarjan numero15348

Artikkelin sivunumerot331-336

Kirjan kokonaissivumäärä429

KustantajaSpringer

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-031-78269-5_31

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/99465


Tiivistelmä

With the increasing integration of technology in education, online platforms have become essential for learning, but understanding students’ preferences is crucial for their effectiveness. This study explores how students’ preferences for online educational platforms and gamification features vary across genders. We collected data from 406 students in Estonia, including 250 females, 142 males, and 14 others (such as non-binary, gender-neutral), and analyzed their usage patterns and preferences. The results show that platforms like Kahoot and Quizlet are widely favored among all genders. While females tend to prefer badge collection, males and others show a preference for competing with unknown players. However, there is little difference in preferences for point collection across gender groups.


YSO-asiasanatverkko-opetusopetusteknologiaoppimisalustatpelillistäminenmieltymyksetsukupuolierot

Vapaat asiasanateducational technology; gamification; gender; online educational platforms


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2025

Alustava JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2025-25-01 klo 20:05