A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Online Learning Platform and Gamification Features Preferences : Gender-Based Analysis Among Estonian Students (2025)
Karimov, A., & Saarela, M. (2025). Online Learning Platform and Gamification Features Preferences : Gender-Based Analysis Among Estonian Students. In A. Schönbohm, F. Bellotti, A. Bucchiarone, F. de Rosa, M. Ninaus, A. Wang, V. Wanick, & P. Dondio (Eds.), Games and Learning Alliance : 13th International Conference, GALA 2024, Berlin, Germany, November 20–22, 2024, Proceedings (pp. 331-336). Springer. Lecture Notes in Computer Science, 15348. https://doi.org/10.1007/978-3-031-78269-5_31
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Karimov, Ayaz; Saarela, Mirka
Emojulkaisu: Games and Learning Alliance : 13th International Conference, GALA 2024, Berlin, Germany, November 20–22, 2024, Proceedings
Emojulkaisun toimittajat: Schönbohm, Ava; Bellotti, Francesco; Bucchiarone, Antonio; de Rosa, Francesca; Ninaus, Manuel; Wang, Alf; Wanick, Vanissa; Dondio, Pierpaolo
Konferenssi:
- International Conference on Games and Learning Alliance
Konferenssin paikka ja aika: Berlin, Germany, 20.-22.11.2024
ISBN: 978-3-031-78268-8
eISBN: 978-3-031-78269-5
Lehti tai sarja: Lecture Notes in Computer Science
ISSN: 0302-9743
eISSN: 1611-3349
Julkaisuvuosi: 2025
Ilmestymispäivä: 18.12.2024
Sarjan numero: 15348
Artikkelin sivunumerot: 331-336
Kirjan kokonaissivumäärä: 429
Kustantaja: Springer
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-78269-5_31
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/99465
Tiivistelmä
With the increasing integration of technology in education, online platforms have become essential for learning, but understanding students’ preferences is crucial for their effectiveness. This study explores how students’ preferences for online educational platforms and gamification features vary across genders. We collected data from 406 students in Estonia, including 250 females, 142 males, and 14 others (such as non-binary, gender-neutral), and analyzed their usage patterns and preferences. The results show that platforms like Kahoot and Quizlet are widely favored among all genders. While females tend to prefer badge collection, males and others show a preference for competing with unknown players. However, there is little difference in preferences for point collection across gender groups.
YSO-asiasanat: verkko-opetus; opetusteknologia; oppimisalustat; pelillistäminen; mieltymykset; sukupuolierot
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- THRIVE - Techniques for Holistic, Responsible, and Interpretable Virtual Education
- Saarela, Mirka
- Suomen Akatemia
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2025
Alustava JUFO-taso: 1
- Human and Machine based Intelligence in Learning (Informaatioteknologian tiedekunta IT) HUMBLE
- Koulutusteknologia ja kognitiotiede (Informaatioteknologian tiedekunta IT) LEACS
- Resurssiviisausyhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Wisdom
- Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well